کسب عنوان برتر توسط مرکز مشاوره دانشگاه تبریز

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۴۱۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۹

مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه تبریز در ارزیابی مراکز مشاوره  دانشگاه های کشور در سال 1399 عنوان "مرکز مشاوره  برتر"  را کسب کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه  تبریز، دکتر جلیل باباپور، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه  تبریز با  اعلام  این مطلب افزود:  بر اساس لوح  معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان  وزارت  عتف، مرکز مشاوره دانشگاه  تبریز در ارزیابی عملکرد مراکز مشاوره دانشجوئی در سال 1399 و ارائه خدمات  ارزنده  در زمینه  سلامت  روانی و اجتماعی دانشجویان  در  ایام  کرونا  عنوان "مرکز مشاوره برتر" را در بین مراکز مشاوره دانشجوئی سراسر کشور بدست  آورد.

   دکتر جلیل باباپور، رئیس مرکز مشاوره و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور که منجر به تعطیلی اکثر مراکز فرهنگی،  ورزشی و آموزشی شد، مرکز مشاوره دانشگاه تبریز با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و به کمک اساتید متخصص در  حوزه های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی و روانپزشکی، اقدامات مفید و ارزشمندی را فراهم نمود؛ به طوری که از ابتدای سال 1399 تا کنون بیش از 50 کارگاه آموزشی و 2 ویژه برنامه نوروزی برگزار کرده است و تعداد زیادی پوستر آموزشی، کلیپ و پادکست (رادیو اینترنتی) در موضوعات متنوع مرتبط با سلامت روان برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان و همچنین خانواده آنها ارائه نموده است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، پس از کنترل علائم جسمانی، پاندمی روانی اجتماعیِ کرونا حداقل یک سال ادامه خواهد داشت و آموزش های روانی تربیتی و مداخلات مشاوره ای و روانشناختی برای کاهش علائم ناشی از این اختلال ضروری است.

شایان  ذکر است؛ شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا منجر به دگرگونی سبک زندگی و تعطیلی اغلب فعالیتها از جمله مراکز آموزشی شده و  بسیاری از مدارس و دانشگاه ها اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین به جای مشارکت حضوری نمودند. استرس ناشی از این اختلال به بروز مشکلات روانشناختی متعددی از قبیل اضطراب، افسردگی، افکار خودکشی، وسواس، اختلال استرس پس از حادثه، اختلاف بین اعضای خانواده و به دنبال آن جدایی، طلاق و انواع آسیب های اجتماعی، نمونه هایی از این مشکلات منجر شده است.

 


نظر شما :