درخشش دانشجویان دانشگاه تبریز در مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۲ کد : ۱۴۰۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۶۵

 

26 دانشجوی دانشگاه تبریز در مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور افتخار آفریدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمید احمدی، رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان با اعلام این خبر گفت: بر اساس نتایج مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور (1399) که اخیراً توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است،26 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز موفق به کسب رتبه­ های برتر در مرحله نهایی المپیاد بیست و پنجم شده ­اند.

 وی افزود: دانشجویان دانشگاه تبریز در این دوره، موفق به کسب 2 مدال طلا و 3 مدال برنز شدند و 14 نفر نیز توانستند رتبه های تک رقمی این دوره از المپیاد علمی را به خود اختصاص دهند.

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان در این­ خصوص یادآور شد: مجید قاسمی نظرلو در رشته مهندسی برق و حسین محمدخانلو در رشته علوم اقتصادی مدال طلا را از آن خود کردند و علی نعمتی در رشته حقوق، زهرا نوردانش در رشته سلول­ های بنیادی و مهندسی بافت و علی علیزاده در رشته مهندسی برق موفق به کسب مدال برنز شدند.

به گفته وی، تعداد دانشجویان حائز رتبه­ های تک­رقمی در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال­های 96، 97 و 98 به ترتیب 3، 11 و 8 نفر بوده است که این تعداد در سال 99 به 14 نفر رسیده است.

همچنین به گفته دکتر احمدی، تعداد دانشجویان حائز مدال­ های طلا، نقره و برنز در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال­های 96، 97 و 98 به ترتیب، 1 نفر (1 نقره)، 5 نفر (2 نقره و 3 برنز) و 2 نفر (2 نقره) بوده است که این تعداد در سال 99 به 5 نفر (2 طلا و 3 برنز) رسیده است، بدین ترتیب، بررسی نتایج دانشجویان دانشگاه تبریز در ادوار گذشته المپیاد، نشان می ­دهد؛ طی سه دوره اخیر، پیشرفت قابل ملاحظه ­ای در این زمینه صورت گرفته است.

رییس گروه حمایت از استعدادهای درخشان با اشاره به مساعدت و همراهی هیئت رئیسه دانشکده ها از تلاش های دلسوزانه اعضای هیأت علمی به ویژه اساتید مشاور استعدادهای درخشان که با افزایش انگیزه و اعتماد به نفس دانشجویان و همچنین برگزاری دوره های آماده سازی و ارائه مشاوره در مقاطع مختلف، زمینه این پیشرفت قابل توجه در نتایج مرحله نهایی المپیاد را فراهم آوردند، قدردانی نمود.


( ۱۰ )

نظر شما :