آماده سازی ساختمان فدک جهت استقرار واحدهای فناور مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۳۸۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۰۵

 

ساختمان فدک جهت استقرار واحدهای فناور مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز آماده سازی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز به همراه معاون پژوهش و  فناوری در بازدیدی از ساختمان فدک در جریان آماده سازی این ساختمان جهت استقرار واحدهای فناور مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه تبریز در این بازدید تغییر کاربری این ساختمان جهت حضور شرکت های دانش بنیان و فناور را در راستای برنامه های عملی دانشگاه برای تحقق شعار سال بیان کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه ها و اولویت های دانشگاه در سال جدید، ایجاد پهنه نوآوری و فناوری دانشگاه تبریز است که با اختصاص ساختمان فدک این مهم به حالت عملیاتی درآمده است.

 دکتر پورزیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه، هم در جریان این بازدید، ضمن تشکر از تصمیم هیات رئیسه دانشگاه برای در اختیار قرار دادن ساختمان فدک جهت فعالیت واحدهای فناور پذیرش شده مرکز رشد و نوآوری، به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته پرداخت.

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه تبریز، حضور اساتید متخصص و نخبگان دانشگاهی در استان، اتخاذ سیاست های حمایتی از ارتقاء اقتصاد دانش بنیان در کشور، تمایل فناوران جهت حضور در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

 وی همچنین با اشاره به تکمیل ظرفیت ساختمان های رشد فناوری و همچنین نوآوری دانشگاه تبریز و وجود حدود 30 درخواست استقرار جدید، که به دلیل کمبود فضا پذیرش واحدهای جدید را با مشکل مواجه کرده است، اضافه کرد: تجهیز و آماده سازی ساختمان فدک به عنوان ساختمان شماره 3 مرکز رشد و نوآوری دانشگاه برای استقرار واحدهای جدید بسیار ضروری است.

لازم به توضیح است که ساختمان فدک نزدیک میدان شهید بهشتی، با زیر بنای حدود 250 مترمربع در 5 طبقه، پیش از این به عنوان خوابگاه دانشجویی دختران دانشگاه تبریز مورد استفاده قرار می گرفت.


( ۳ )

نظر شما :