۱۸ اردیبهشت سالروز آسمانی شدن دو دانشجوی دانشگاه تبریز

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۳۸۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۸۲


امروز18 اردیبهشت ماه سالروز شهادت دو تن از دانشجویان دانشگاه تبریز به نام های شهیدان محمد غلامی و پرویز میرزایی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دو تن از دانشجویان شهید به نام های شهیدان محمد غلامی و پرویز میرزایی در روز 18 اردیبهشت 1357 در حین حمله گارد شاهنشاهی به محوطه دانشگاه تبریز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
 شهید پرویز(داوود)میرزایی، فرزند محمد باقر، در سال ۱۳۳۴، در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه تبریز و در رشته علوم تربیتی مشغول به تحصیل شد و سرانجام در روز 18 اردیبهشت 1357 به شهادت رسید.
 شهید محمد غلامی نیز متولد سال 1336 شهرستان تبریز بود که در سال 1354 وارد دانشگاه تبریز شده و در رشته شیمی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شود. این دانشجو هم در روز 18 اردیبهشت 1357 به شهادت می رسد.
لازم به ذکر است که دانشگاه تبریز، از گذشته تا به امروز، بزرگانی زیادی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای سربلندی، سرافرازی و شکوفایی کشورمان تربیت کرده، که نمونه بارز این مفاخر، سردار رشیدی چون شهید مهدی باکری است که دانش آموخته این دانشگاه بود.
بنابراین، پیشگامی در نهضت انقلاب اسلامی، تقدیم اولین شهید در قیام 29 بهمن، شروع انقلاب فرهنگی از این دانشگاه و پشتیبانی علمی و تجهیزاتی از رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از جمله دیگر افتخارات دانشگاهیان دانشگاه تبریز، در صحنه‌های خطیر انقلاب اسلامی است.
به همین اعتبار، علت اینکه در حال حاضر دانشگاه تبریز به عنوان «مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور» مطرح می‌شود، به خاطر شهادت 22 تن از دانشجویان این دانشگاه، بر اثر یورش وحشیانه رژیم بعثی به دانشکده فنی این دانشگاه بوده است.

 


( ۲ )

نظر شما :