برگزاری نشست بررسی راهکارهای گسترش همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با دانشگاهها

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۳۸۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۷۹

نشست بررسی راهکارهای گسترش همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با دانشگاهها مراکز رشد و فناوری و شرکتهای دانش بنیان آذربایجانشرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، طی نشستی با حضور روسای برخی از دانشگاههای و مراکز رشد و نوآوری، شرکتهای دانش بنیان بصورت مجازی و حضوری با دکتر سیاوش ملکی فر معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.

دراین نشست دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن بیان کلیاتی در خصوص فعالیت های پژوهشی و فنآورانه دانشگاه تبریز در سالهای اخیر به بیان برخی از اهداف و برنامه های مد نظر دانشگاه تبریز در زمینه گسترش فعالیت شرکتهای خلاق و دانش بنیان پرداخت و خواستار رفع مشکلات ایجاد پهنه فنآوری دانشگاه تبریز شد.

در ادامه دکتر سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ضمن بیان تاریخچه اجمالی از تاسیس و فعالیتهای این صندوق از سال 87 پرداخت و افزود: این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، کاربردی نمودن دانش و دستاوردهای پژوهشی، تکمیل زنجیره ایده/ محصول/بازار، حمایت از شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تاسیس شده است و به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر می باشد.

ملکی فر با اشاره به انواع خدمات صندوق در زمینه ارائه تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان افزود: بیش از 60 نوع تسهیلات بانکی که شامل تسهیلات بلاعوض، بهره صفردرصد تا 18% میباشد که در قالب قراردادهای متنوع درجهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان توسط این صندوق ارائه میشود وباتوجه به پتانسیل بالای استان آذربایجانشرقی از جمله وجود مراکز علمی و دانشگاهی معتبر، صنایع پیشرفته، بهمراه فعالیت 180 شرکت دانش بنیان صندوق آمادگی کامل برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال در این استان دارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه این صندوق متمایز از معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری است وبصورت هیئت امنائی متشکل از تعدادی از وزیران و مسئولین مالی و آموزشی کشور مییباشد افزود: این صندوق از سال 1392 خدمات متعدد برای شرکتهای دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول، بازاریابی، فروش، شرکت در نمایشگاههای معتبر داخلی و خارجی، مشاوره، برگزاری دوره های آموزشی و پرداخت انواع تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی برای خرید دفتر یا کارگاه برای شرکتها و.... ارائه مینماید.

در ادامه جلسه روسای دانشگاههای استان بصورت مجازی و حضوری ضمن بیان فعالیتها و عملکرد شرکتهای دانش بنیان مستقر در دانشگاه متبوع به بیان دغدغه های موجود پرداخته و بر آمادگی برای همکاری با صندوق نوآوری و شکوفائی تاکید کردند.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان درخواستها و نیازهای خودرا طی پانزده روز آتی جمع بندی نمایند تا در جلسه هفته پایانی اردیبهشت با مدیر عامل صندوق نوآوری وشکوفائی مطرح گردد. همچنین متقاضیان بهره مندی از خدمات و تسهیلات صندوق میتوانند به آدرس https://www.inif.ir و سامانه غزال مراجعه نمایند.

 

صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری(فایل pdf)

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :