امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجانشرقی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸ کد : ۱۳۸۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۶

 

به منظور بهره مندی از توانمندیهای دوجانبه تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه تبریز و اداره کل پافند غیر عامل استانداری اذربایجانشرقی به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر محمد تقی اعلمی قائم مقام دانشگاه تبریز و دبیر کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه در این جلسه با اشاره به فعالیت های دانشگاه تبریز در زمینه تشکیل کمیته و انجام پژوهش های تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در زمینه پدافند غیر عامل افزود: در چند سال اخیرجلسات کمیته ایمنی و پدافند غیر عامل بصورت مستمر با ساختاری متشکل از متخصصین و نمایندگان دانشکده ها ی مختلف دانشگاه تشکیل می­شود و همچنین دانشجویان و اساتید تحقیقات پژوهشی مهمی در زمینه موضوعات حوزه پدافند غیر عامل انجام داده اند و آمادگی داریم ضمن انجام تحقیقات در زمینه های مورد نیاز سازمان پدافند غیر عامل استان، این پژوهشها به سمت کاربردی و عملیاتی شدن سوق پیدا کنند.

 دکتر اعلمی با اشاره به وجود آزمایشگاههای متعدد تحقیقاتی و پتانسیل علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه افزود: نظر به اینکه مباحث و تهدیدهای موجود در حوزه پدافند غیر عامل متنوع میباشند و اساتید بارز در زمینه های مرتبط در این دانشگاه فعالیت مینمایند لذا انجام همکاری مابین دانشگاه تبریز و سازمان پدافند غیر عامل میتواند به رفع تهدیدها و دغدغه های متعدد زیستی، شیمیائی و فیزیکی استان کمک نماید و از طرف دیگر دانشگاه نیز میتواند از تجربیات و توانمندیهای آن سازمان در زمینه های مورد نیاز از قبیل دفع زباله های آزمایشگاهی و سایر مسائل بهره مند شود.

محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم نامه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه تبریز در زمینه پدافند غیر عامل افزود: با توجه به اعتبار علمی شایسته دانشگاه تبریز انتظار می­رود راهکارهای علمی و تخصصی از طریق اساتید و دانشجویان در زمینه رفع آسیب ها و تهدیدها در استان ارائه گردد.

آقائی بر ضرورت توجه دانشگاهها بر مباحث پدافند غیر عامل در سرفصل های آموزشی و تحقیقات علمی تاکید و ابراز امیدواری کرد با اجرائی شدن تفاهمنامه شاهد گسترش همکاریها و کاربردی شدن یافته های علمی پژوهشگران دانشگاه تبریز در زمینه کاهش آسیبها و مصونیت پایدار برای استان باشیم.

در این جلسه همچنین دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه تبریز برضرورت انجام مدیریت متمرکزاین معاونت بر همکاریهای تحقیقاتی اساتید دانشگاه با سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد و این کار را عامل تسهیل پیگیری و بهره مندی مضاعف از توان علمی همه اساتید در حوزه های مختلف دانست.

دکتر عسگری همچنین خواستار تسریع و تسهیل در فرآیند طرح های پیشنهادی اساتید دانشگاه در زمینه پدافند غیر عامل و حذف پیچیدگیهای اداری در زمینه گسترش همکاری دو مجموعه دانشگاه و سازمان پدافند غیر عامل گردید.

شایان ذکر است براساس این تفاهمنامه مقرر گردید سازمان پدافند غیر عامل نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را در حوزه های مختلف به دانشگاه تبریز اعلام نماید همچنین دانشگاه تبریز از تجربیات و توانمندیهای آن سازمان در زمینه رفع مشکلات در حوزه آزمایشگاهها استفاده نماید.


( ۱ )

نظر شما :