آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی برگزار شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۳ کد : ۱۳۵۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۹

 

شرکت بیش از 7 هزار داوطلب در آذربایجان شرقی


آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور صبح جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ با شرکت بیش از 7 هزار داوطلب در آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، آزمون دکترای تخصصی نیمه متمرکز سال 1400در استان آذربایجان شرقی با شرکت 7 هزار و 914 داوطلب تحت پروتکل های بهداشتی در 4 شهرستان اهر، تبریز، مراغه و مرند در 8 حوزه امتحانی این استان برگزار شد.
از 7 هزار و 914 داوطلب شرکت کننده در استان آذربایجان شرقی؛ 3 هزار و 370 نفر داوطلب زن و 4 هزار و 544  نفر داوطلب آقا بودند.
لازم به ذکر است؛ آزمون1740 داوطلب هم در دانشگاه تبریز برگزار شد.
بر پایه همین گزارش؛ آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی با رقابت بیش از ۱۸۵ هزار داوطلب در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. تعداد شهرهای محل برگزاری آزمون نیز نسبت به آزمون دوره گذشته که ۶۰ شهر بود افزایش پیدا کرده بود.
با این وجود؛ پیش بینی شده با احتساب ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در نهایت حدود ۲۲ هزار تا ۲۴ هزار دانشجو پذیرفته شوند.
یادآور می شود: نتیجه اولیه این آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :