مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۳۵۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۵۷

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه تبریز و جمعی از اساتید، دکتر جعفر رازقی بعنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی و از زحمات دکتر جلیل شفق قدردانی بعمل آمد.

دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات هشت ساله دکتر جلیل شفق در بسیج اساتید دانشگاه و آرزوی توفیق برای دکتر رازقی در مسئولیت جدید افزود: به استناد مضمون آیه قرآنی «همواره بایستی از میان شما جمعی باشند که مردم را به خیر و امر به معروف و نهی از منکر دعوت نمایند» افرادی باید باشند تا در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران دیدگاههای فکر و فرهنگی را برای نسل جدید تبیین نموده و آنها را با مسائل دوران انقلاب وزمان حاضر آشنا نمایند.

دکتر مجیدی وحدت و همدلی را رمز موفقیت ملت ایران در انقلاب اسلامی دانست و تاکید نمود به حرمت خون شهداء بایستی همه آحاد جامعه با همدلی در راستای آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه تبریز ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، از تلاشها و زحمات دکتر شفق مسئول سابق بسیج اساتید دانشگاه تبریز تجلیل و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در تاسیس بسیج خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پدیده انسانی قرن بودند که هنرهای مختلفی داشتند، یکی از هنرهای امام نهادسازی بود، که نهاد بسیار ارزشمند بسیج یکی از ثمرات وجودی ایشان است که امروز کشور از خدمات ارزنده این شجره طیبه در تمامی عرصه ها بهرمند است.

وی افزود: در کنار همه ویژگی های بارز امام، ایشان مسئله شناس بودند و هنر این را داشتند که تمام جریان ها را در راستای حل مسئله اصلی بسیج کنند، همانگونه که قبل از انقلاب تمام جریانات را علی رغم همه اختلافاتشان در مبارزه با رژیم طاغوت که راهبرد اصلی ایشان بود همراه خود کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله شناسی در عصر حاضر، مهمترین راهبرد امروز را حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی مهمترین رسالت امروز ماست و به این امر در این ایام که به انتخابات نزدیک می شویم بیش از گذشته نیازمندیم.

وی ادامه داد: شرط لازم برای حل این مسئله،  تبیین مرزهای جبهه انقلاب اسلامی است که با تبیین مرزهای جبهه حق از دیدگاه قرآن عملی است؛ باید مرزهای انقلابی گری را توسعه بدهیم، ما باید تلاش کنیم دایره جبهه انقلاب اسلامی را وسعت ببخشیم.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز با اشاره به تقسیم بندی های جبهه حق از منظر قرآن کریم تصریح کرد: اولین گروه در جبهه حق، مومنین مجاهد هستند که جلو دار حرکت جبهه انقلاب هستند که سرآمد آنان رهبر فرزانه انقلاب و امثال شهید سردار سلیمانی است.

وی ادامه داد: گروه دیگر، مومنین قاعدین هستند که به مسائل اسلام و انقلاب، نگرش حداقلی دارند، که امکان نفوذ دشمن در میان این گروه زیاد است؛ این طیف حتما در جبهه انقلاب قرار دارند و باید از آنها مراقبت کنیم تا مبادا به دیگران گرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انوری گروه دیگر جبهه حق را مومنین دارای ضعف فکری عنوان کرد و افزود: این گروه از مومنین نیازمند توانمند سازی در عرصه های مختلف هستند که این وظیفه نخبگان و دلسوزان عرصه های فکری و دانشگاهی است.

وی افزود: عده ای دیگر، مومنین شاکی هستند که انقلاب را قبول دارند اما به خاطر عملکرد غلط برخی مسئولان در دلشان شک افتاده است و گلایه های شدیدی دارند، این افراد را  نمیتوانیم از دایره انقلاب حذف کنیم بلکه باید با ارتباط صحیح و رفع شبهه جذبشان کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با تاکید بر جذب حداکثری تصریح کرد: ما نباید همه را با شخص رهبر انقلاب و سردار سلیمانی مقایسه کنیم و اگر کمی تفاوت احساس کردیم در مقابل خود بدانیم، آنگاه چیزی در دایره انقلاب برایمان نمی ماند، ما باید دایره انقلاب را گسترش دهیم.

وی افزود: البته در جبهه مقابل جریان نفاق و ضد انقلاب را داریم که راهبرد قرآنی در مقابل آنها عفو و مدارا است تا زماتی که بر علیه منافع ملی و آرمانهای انقلاب اسلامی اقدام عملی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری در پایان با اشاره به انتخابات پیشرو تصریح کرد: رهبر انقلاب با یک نگاه وسیعی به دولت جوان حزب اللهی اشاره می کنند ما نباید نگاه ایشان را ضیق کنیم، توجه به اصل جمهوریت در انتخابات بسیار مهم است و این اصل با گسترش دایره انقلاب محقق خواهد شد.

در این مراسم دکتر جعفر رازقی عضو هیئت علمی دانشکده علوم طبیعی، به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی شد.

در ادامه مراسم دکتر رضا محمدی رئیس بسیج اساتید استان آذربایجانشرقی دانشگاهها را موتور پیشران جامعه و مبداء علم و فناوری دانست و افزود: ایجاد نشاط علمی، نشاط معنوی و نشاط سیاسی را از مهمترین وظایف بسیج اساتید در دانشگاه تمدن ساز است ودر این راستا و به استناد سند راهبردی گام دوم انقلاب بایستی ضمن برگزاری کرسی های نظریه پردازی و آسیب شناسی با ارائه راهبرد در راستای اهداف نظام مقدس جمهموری اسلامی ایران گام برداریم.

در ادامه، دکتر جلیل شفق ضمن تشکر از حمایتهای مسئولین و اساتید دانشگاه از وی طی هشت سال مسئولیت، برای مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه آرزوی توفیق نمود.

شایان ذکر است؛ دکتر جعفر رازقی، مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه تبریز دانشیار دانشکده علوم طبیعی و مدیر امور فرهنگی دانشگاه تبریز می باشد و فارغ التحصیل رشته بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی از دانشگاه LMU مونیخ آلمان است، چاپ 21 مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارایه 16 مقاله در همایش های ملی و بین المللی، اجرای سه طرح تحقیقاتی بین المللی و داخلی، ترجمه دو کتاب تخصصی، مدیر گروه علوم گیاهی، دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشکده علوم طبیعی، مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده علوم طبیعی، مشاور فرهنگی سازمان ملی جوانان استان و ... از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.


( ۱ )

نظر شما :