آغاز اجرای فاز دوم طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۳۵۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۷۲

 

دبیر طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز از آغاز فاز دوم طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمید احمدی با اعلام این خبر در این خصوص گفت: وضعیت اشــتغال دانش آموختگان یکی از مهم ترین مســائل در توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی کشــور است. چرا که نرخ بالای بیکاری از یک ســو باعث افزایش نارضایتی و کاهش تمایل برای ورود به دانشگاه ها می شود و از سوی دیگر عواقب ناگوار اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد.

به گفته وی برخی از دانشــگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشــور از سال 97 رصد اشــتغال دانش آموختگان خود را آغاز نموده اند تا بر مبنای نتایج به دست آمده، تصمیم گیری های کلان درخصوص توسعه آموزش عالی به درستی و به کمک اطلاعات جمع آوری شده طی این طرح صورت پذیرد. دانشگاه تبریز نیز سال گذشته با انجام برنامه-ریزی های لازم و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، فاز اول طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان را اجرایی نمود و اجرای فاز دوم نیز هفته گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با بررسی میزان اشتغال رشته های مختلف دانشــگاهی می توان سیاست های مناســب مرتبط با پذیرش دانشجو، توسعه رشته های جدید و همچنین بهبود فعالیت های حوزه ارتباط با صنعت و مهارت افزایی را رقم زد. با اســتمرار اجرای این طرح، می توان به تدریج بین عرضه و تقاضا در تمامی رشته ها در سطح کشور تعادل مناسبی برقرار نمود. علاوه بر این دستاورد، ارتباط منسجم دانشگاه ها با دانش آموختگان خود می تواند نتایج مفیدی در بر داشته و زمینه ساز هم افزایی مناسبی گردد. به عبارت دیگر، جامعه دانش آموختگان هر دانشــگاه می تواند علاوه بر کمک در اجرای مســئولیت های اجتماعی دانشــگاه ها، مرجع مناسبی برای ارزیابی و آسیب شناسی برنامه های موجود باشد.

دکتر احمدی افزود: پایش اشتغال، برای دانش آموختگان 4 سال قبل صورت می گیرد تا اطلاعات جمع آوری شده قابل استناد باشد. در واقع، فرصت کافی برای کاریابی با توجه به طی دوره خدمت نظام وظیفه، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر و موارد شابه لحاظ می گردد.

دبیر طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز همچنین درخصوص نحوه اجرای فاز دوم این طرح در سال تحصیلی جاری گفت: در فاز دوم این طرح، دبیرخانه طرح در نظر دارد وضعیت اشتغال دانش آموختگانی را که در سال تحصیلی 96-1395، یعنی در بازه زمانی اول مهر 95 تا آخر شهریور 96، فارغ التحصیل شده اند پایش نماید. لذا از دانش آموختگان عزیزی که در این بازه زمانی فارغ التحصیل شده اند، درخواست می شود با مراجعه به لینک https://dotsa.tabrizu.ac.ir/fa/form/197  جهت تکمیل فرم آنلاین پایش اقدام نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تکمیل این فرم، به حدود 3 دقیقه زمان نیاز دارد و دانش آموختگان محترم برای تکمیل آن، حداکثر تا 20 اسفند 99 فرصت دارند.

لازم به ذکر است که جهت دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات و همچنین دانشنامه، تکمیل این فرم الزامی است. لذا دانش آموختگان گرامی بایستی رسید الکترونیکی تکمیل فرم را که حاوی کد پیگیری است، ذخیره نموده و نزد خود نگه دارند. در پایان پایش، به تعدادی از دانش آموختگان عزیز که با تکمیل این فرم، دانشگاه تبریز را در اجرای موفقیت آمیز این طرح یاری نموده اند، هدایایی به قید قرعه اهدا خواهد شد.


( ۴ )

نظر شما :