اعلام نتایج نهایی اولین فراخوان طرحهای پژوهشی بین المللی TabrizU-۳۰۰

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۳۴۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۳

نتایج نهایی اولین فراخوان طرحهای پژوهشی بین المللی TabrizU-300 اعلام شد.

دکتر اصغرعسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر افزود: اولین فراخوان همکاری طرح های پژوهشی بین المللی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز با یکی از ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا در نظام رتبه بندی لایدن،  آبان سالجاری از سوی مدیریت همکاریهای علمی و بین المللی طراحی و اعلام شد. 

وی در ادامه افزود: در این برنامه، اعضای هیات علمی از ۴ گروه عمده علمی بعد از همتایابی از یکی از۳۰۰ دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی لایدن و بحث و تبادل نظر در خصوص تنظیم پیشنهاد یک طرح پژوهشی شامل  پیش بینی اقدامات و وظایف و نیز نتایج مورد انتظار و نهایتا حصول توافق، با ارسال طرح پژوهشی و موافقت نامه همکار خارجی طرح و رزومه تخصصی در این فراخوان شرکت کردند.  در دستورالعمل اعلام شده  مقرر شده بود که از هر گروه عمده ۵ طرح یعنی نهایتا ۲۰ طرح منتخب  مورد حمایت قرارگیرند. 

دکتر عسگری با اعلام اینکه بعد از اتمام مهلت دوماهه تعداد ۳۹ پیشنهاد طرح پژوهشی دریافت شد که وارد مرحله ارزیابی شدند، اظهار داشت:  ارزیابی طرحها براساس ۵ معیار برتری علمی و فناوری، روش شناسی، مدیریت پروژه، اهمیت همکاری بین المللی، رتبه دانشگاه خارجی،  و اختصاص امتیاز به هر معیار انجام گرفت. با توجه به دریافت تعداد زیادی از پیشنهادهای طرحهای پژوهشی که  امتیاز خوبی را در ارزیابی کسب کرده بودند، انگیزه مجریان این برنامه جهت حمایت حداکثری از تعداد زیادی از طرحها( فراتر از حداکثر ۲۰ طرح اعلام شده اولیه ) را افزایش داد که در نهایت با حمایت هیات رییسه دانشگاه، مقرر شد؛ از ۳۷ طرح پژوهشی از محل ظرفیتهای درآمدی مدیریت همکاریهای علمی و بین المللی حمایت بعمل آید. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: در این راستا طبقه بندی بودجه ای براساس امتیاز کسب شده هر طرح انجام گرفت و بلافاصله قرارداد با مجریان این طرح تنظیم شد و مقرر شد؛ پنجاه درصد بودجه اختصاص داده شده به هر طرح در شروع اجرای آن به عضو هیات علمی دانشگاه تبریز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در این فراخوان، اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز با دانشگاههای مختلفی از لیست ۳۰۰ دانشگاه برتر  از اروپا و آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی وارد مذاکره و اخذ توافق جهت پیاده سازی و پیشبرد یک طرح پژوهشی شدند، یادآور شد: اخذ این توافق ها، نشان از توان بالا و پتانسیل تحسین برانگیز اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در ورود به همکاریهای علمی بین المللی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هدف اصلی از اجرای این برنامه را تعمیق فعالیت های پژوهشی  بین المللی در گروه های آموزشی و افزایش حس خودباوری  در عرصه همکاری های بین المللی ذکر کرد.

 وی، به فراخوان در حال اجرای TabrizU-IslamicU ویژه اعضای هیات علمی گروه عمده علوم انسانی دانشگاه تبریز با محققین دانشگاه های جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این اقدام حاکی از نگرش ویژه دانشگاه به  علوم انسانی در انجام پژوهش های بین المللی است.

دکتر عسگری، در خاتمه اجرای چنین برنامه ها و فراخوان هایی را در راستای افزایش اشتهار بین المللی دانشگاه تبریز و معرفی پتانسیل بالای علمی آن بسیار مهم دانست و اظهار امیدواری کرد؛ در سال های آتی نیز اجرای این فراخوان ها ادامه یابد.


( ۷ )

نظر شما :