حضور جمعی از پژوهشگران دانشگاه تبریز  در کمیته علمی جایزه ملّی کتاب سال تبریز

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۳۳۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۱

 

جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه تبریز به عنوان کمیته علمی جایزه کتاب سال تبریز معرفی شدند.
شورای سیاستگذاری جایزه کتاب سال تبریز در نشست اخیر خود نام اعضای منتخب برای داوری های علمی به منظور انتخاب کتاب سال تبریز را منتشر کرد.
بر پایه این گزارش دکتر مهری باقری(استاد بازنشسته گروه زبان های باستانی)، دکتر باقر صدری نیا(استاد گروه زبان و ادبیات فارسی) دکتر ابراهیم اقبالی(دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی) و محمد طاهری خسروشاهی( مسئول مرکز اموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز) اعضای کمیته علمی جایزه کتاب سال تبریز از دانشگاه تبریز هستند.
همچنین استاد عبدالمجید نجفی(داستان نویس نامدار معاصر) و خانم معصومه سپهری( نویسنده صاحب نام حوزه دفاع مقدس و دانشجوی دکترای فلسفه دانشگاه تبریز) دو عضو دیگر این کمیته معرفی شده اند.
اعضای کمیته علمی کتاب سال تبریز در نشست اخیر خود، ضمن بررسی فعالیت های صورت گرفته در دبیرخانه، راهکارهای افزایش مشارکت نویسندگان، محققان، ناشران و نیز افراد مرتبط با حوزه فرهنگ کتاب و نشر در تبریز و یا آثاری که پیرامون تبریز به رشته تحریر در آمده اند را مورد بحث و نظر قرار دادند.
همچنین، ارائه پیشنهاداتی در خصوص برگزاری هرچه بهتر این جایزه فرهنگی که بعد از چند سال سکوت، اکنون با همراهی اهالی فرهنگ و ادب در حال برگزاری است، به دبیرخانه جشنواره ارائه شد.
گفتنی است پنجمین جایزه کتاب سال تبریز با انتشار فراخوان نسبت به دعوت از اهالی فرهنگ و هنر و متخصصان مؤلف و مترجم کتاب اقدام نموده است.
بر اساس اعلام دبیرخانه جایزه کتاب سال تبریز عموم نویسندگان، مؤلفان، مترجمان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب  در حوزه های گوناگون علوم انسانی، علوم و فنون، هنر و... بایستی برای شرکت در این رویداد تعداد 3 جلد از آثار خود را که در 1398 چاپ و منتشر شده است، به دبیرخانه ارسال نمایند. 
 بر پایه همین گزارش، نویسنده، مؤلف، مترجم یا ناشر اثر بایستی متولد یا ساکن یکی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل یا زنجان باشد. البته پدیدآورندگان و مولفان، به غیر از استانهای ذکرشده در صورتی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که محتوای اثرشان از نظر موضوع و مضمون درباره تبریز و آذربایجان باشد.
شایان ذکر است بخش ویژه جایزه کتاب سال تبریز موضوع شهریارپژوهی است و کلیه مؤلفان و ناشران که از سال 1393 تا 1398 در زمینه استاد شهریار اثری منتشر کرده‌اند (بدون درنظرگرفتن جنبه بومی) می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.


( ۱ )

نظر شما :