مراسم گرامیداشت مقام مادر و روز زن بصورت مجازی در دانشگاه تبریز برگزارشد

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۴ کد : ۱۳۳۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۰۰

 

مراسم گرامیداشت مقام مادر و روز زن با حضور دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و چهار نفر از بانوان به نمایندگی از همکاران شاغل در دانشگاه تبریز و حضورمجازی بانوان شاغل در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به حضور فعال زنان در جامعه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در جامعه براساس الگوی فکری حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) بعنوان یک مادر، همسر، جهادگر فکری و علمی در همه عرصه ها حضور داشتند و فعالیت آنان موجب پیشرفت کشور درهمه عرصه ها شده است.

دکتر مجیدی بااشاره به حضور 50 درصدی زنان در عرصه علم و دانش و جهاد علمی افزود: زنان در عرصه علمی براساس برنامه های رقابتی یکسان با مردان و بدون تبعیض جنسیتی پنجاه درصد قشر علمی و دانشگاهی جامعه را تشکیل می­دهند و انتظار می­رود همچنانکه در عرصه علمی فعال هستند در فعالیتهای اجرائی حضور فعال داشته باشند و ما از اعلام آمادگی و داوطلب شدن بانوان شاغل در دانشگاه جهت تصدی پست های ریاست دانشکده و یا مدیر گروه یا سایر پست های اجرائی استقبال می­کنیم.

در ادامه مراسم خانم دکتر لیلا خازینی مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی و نفت ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت زنان در امور آموزش عالی در دنیا، کشور و دانشگاه تبریز و همچنین طرح برخی از تئوری های مدیریتی در خصوص فعالیت زنان افزود: در حال حاضر بانوان دانشگاهی اعم از دانشجو، هیئت علمی و کارمند پنجاه درصد جامعه دانشگاهی را تشکیل میدهند که بهتر است تمهیدات لازم برای مشارکت بانوان در امور اجرائی دانشگاه فراهم گردد و استفاده از توانمندی بالا و مسئولیت پذیری بانوان در دانشگاه می­تواند به پیشرفت هرچه بهترامور کمک نماید.

دکتر خازینی ضمن تقدیر از اقدامات مثبت ریاست وهیئت رئیسه دانشگاه در خصوص حل برخی ازمشکلات بانوان از قبیل برابری جنسیتی در امور پژوهشی، خواستار فرهنگ سازی وسیاستگذاری دانشگاه در راستای افزایش برابری جنسیتی درمسئولیتهای اجرائی و حضور بانوان در تصمیم گیری های دانشکده ها و دانشگاه گردید.

درادامه مراسم چهار نفر از بانوان حاضر به بیان برخی ازمشکلات وپیشنهادات بانوان شاغل در دانشگاه پرداختند که از اهم آنها میتوان به لزوم حل تدریجی مشکلات وجلوگیری از تکرار در سالهای بعد، مساعدت درخصوص بازنشستگی همکاران بالای 25 سال سابقه کار، برنامه ریزی برای استفاده بیشتر و بهتر ازامکانات ورزشی دانشگاه و فراهم نمودن امکان شرکت در مسابقات استانی و کشوری، اختصاص بیشتر پست های مدیریتی، اجرائی و کارشناس مسئول به بانوان، تسریع رسیدگی به بررسی پرونده ارتقاء علمی بانوان، استفاده بهتر از امکانات مهد کودک دانشگاه و رسیدگی به مشکلات آن اشاره نمود.

در این مراسم دکتر محمد تقی اعلمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه ضمن اشاره به لزوم پیگیری جدی درخواست های مطرح شده به بیان برخی ازموانع قانونی در زمینه درخواستهای مطرح شده پرداخت و افزود: بازنشستگی زودتر از موعد بدلیل شرط تقبل کسورات قانونی توسط دستگاه اجرائی و عدم امکان دانشگاه برای تحقق این شرط عملا" مقدور نمی­باشد.

دکتر اعلمی همچنین شایسته سالاری را مهمترین ملاک اختصاص پست های اجرائی اعلام کرد و افزود: بانوان به نسبت جمعیت بر اساس شایسته سالاری از پست های اجرائی برخوردار هستند.

همچنین در این مراسم به قید قرعه اسامی پنج نفر از بانوان شاغل در دانشگاه تبریز که به فراخوان روابط عمومی دانشگاه مطالب خود را در زمینه کرونا، فرصتها، تهدیدها و تجربیات بانوان شاغل ارسال کرده بودند اعلام گردید.


( ۱ )

نظر شما :