آغاز به کار دوازدهمین کنفرانس فناورها و سیستم های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی در دانشگاه تبریز

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳ کد : ۱۳۳۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۵۳


 دوازدهمین کنفرانس فناورها و سیستم های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی در دانشگاه تبریز(PEDSTC 2021) در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ این کنفرانس بین المللی‌ از امروز به مدت سه روز با حضور و شرکت اساتید، محققان، متخصصان و فعالان خارجی و داخلی این حوزه به صورت مجازی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می شود.
از آنجایی که زبان اصلی ارایه این کنفرانس به صورت انگلیسی است، دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آئین آغاز بکار این کنفرانس در سخنانی ضمن معرفی اجمالی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه تبریز در بخش های مختلف گفت: این دانشگاه هم اکنون در بسیاری از شاخص ها و تولید علم و فناوری به خاطر پتانسیل های که دارد، جزو یکی از دانشگاه های مهم و تاثیرگذار در سطح جهانی، منطقه ای و ملی است.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این حقیقت و ظرفیت های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف می توان به کسب رتبه های برتر و رنکینگ های بین المللی این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر مراجعه کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کنفرانس در سطح بین المللی افزود: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و در این میان گروه مهندسی برق، قدرت و الکترونیک از جمله تاثیرگذارترین و مهمترین دانشکده ها و گروه ها در تولید علم و فناوری و آموزش دانشگاه تبریز محسوب می شود، به طوری که می توان بسیاری از طرح ها و پروژه ها را در سطح ملی، منطقه ای و جهانی با کمک اساتید، دانشجویان و محققان این دانشکده به سرانجام رساند.
دکتر ضیاالدین دائی کوزه کنانی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز و دبیر دوازدهمین کنفرانس سالانه PEDSTC  نیز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در سخنانی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این کنفرانس با ارایه گزارشی از روند نحوه اجرا و برگزاری دوازدهمین کنفرانس سالانه گفت: دوازدهمین کنفرانس سالانه الکترونیک قدرت، سیستم های محرک و فناوری است که بر الکترونیک قدرت، کاربردها و کنترل آنها تمرکز دارد که دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز با همکاری و مشارکت انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران این کنفرانس را برگزار می کند.
به گفته وی این کنفرانس بیشتر به منظور مشارکت اساتید، محققان و فعالان این حوزه برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات پیرامون فناوری ها و ارایه راه حل های نوآورانه، نتایج تحقیقات و همچنین ابتکارات مربوط به الکترونیک صنعتی و کاربردهای آنها برگزار می شود.
رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت برق، الکترونیک و برنامه های کاربردی این حوزه ها در بخش های مختلف زندگی جوامع بشری گفت: امروزه برق و خدمات الکترونیکی و سامانه‌های الکترونیکی در بخش های مختلف زندگی انسانها نقش حیاتی دارد که نمونه بارز کوچک این امر برگزاری این کنفرانس در سطح جهانی به صورت مجازی در این ایام شیوع همه گیر ویروس کرونا است.  
دکتر محمدرضا ذوالقدری رئیس انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران، از دیگر سخنرانان آئین افتتاحیه این کنفرانس بود که درباره نحوه تاسیس و حوزه فعالیت این انجمن علمی و همچنین به تاریخچه برگزاری کنفرانس سالانه PEDSTC  در دانشگاه ها و موسسات پرداخت.
دکتر ابراهیم بابایی دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس سالانه PEDSTC در دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه دوازدهمین کنفرانس با محوریت الکترونیک قدرت و درایوهای الکتریکی برگزار می شود، اضافه کرد: 215 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که از این تعداد 129 مقاله پذیرفته شده که در طول سه روز برگزاری این کنفرانس به صورت سخنرانی ارایه خواهد شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقالات ارایه شده و پذیرفته شده از 20 کشور از 35 دانشگاه خارجی و 34 دانشگاه داخلی است، تصریح کرد: 7 کارگاه آموزشی نیز در این ارتباط برگزار شده و در طول سه روز برگزاری این کنفرانس 21 نشست تخصصی نیز با حضور اساتید و محققان این حوزه برگزار خواهد شد.
بر پایه همین گزارش؛ این کنفرانس از امروز 14 بهمن به مدت سه به صورت مجازی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می شود.


( ۱ )

نظر شما :