ایده ها و تیم های برتر استارتاپ کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه تبریز معرفی شد

۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۲۸۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۹۵

 

استارتاپ کارآفرینی اجتماعی با رویکرد ارایه ایده های نوآورانه به منظور پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی با معرفی طرح ها و تیم های برتر در دانشگاه تبریز بکار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این استارتاپ کارآفرینی اجتماعی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری آن گفت: برای مواجهه با مسایل دشوار و پیچیده مسایل اجتماعی، نیاز به مشارکت فعالیت و کارگروهی که دارای کنش گری تازه، با ارایه ایده های نو و خلاقانه ای باشد، نیازمند هستیم که نمونه بارز این امر همین برگزاری استارتاپ کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه تبریز است. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های که دارند، نقش راهبردی در زمینه حل مشکلات و نیاز جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی برعهده دارند، تصریح کرد: با بسترسازی و حمایت های ایده ها و طرح های نو می توان در این راستا گام های موثری برداشت.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها با پشتوانه علمی و آموزشی خویش،  با ارایه ایده ها و طرح های جدید و با همکاری سایر دستگاه های متولی می توانند، نقش تعیین کننده ای در مقابله با آسیب های اجتماعی داشته باشند. 

دکتر امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این آیین با بیان این نکته که سازمان بهداشت جهانی، مواد مخدر و اعتیاد را یکی از مهمترین چالش های حوزه سلامت بیان کرده است، گفت: اعتیاد و مواد مخدر زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی و روانی در جامعه است و از این رو دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی با توجه به ظرفیت های که دارند، می توانند کمک بزرگی برای حل این چالش در جامعه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور آماده هر گونه همکاری علمی برای رفع و کاهش این آسیب اجتماعی در جامعه است و در این ارتباط هم در حوزه درمان، تنوع بخشیدن در حوزه درمان و دارو، روش نگهداری و باز پروری بیماران و دیگر بخش ها نیاز به همکاری، حمایت و همیاری دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی هستیم. 

دکتر میررضا مجیدی رییس دانشگاه تبریز نیز در آیین اختتامیه این استارتاپ کارآفرینی اجتماعی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در راستای حوزه آسیب‌‌های اجتماعی در این دانشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه سالانه تحت عنوان « تلنگر» در مهر ماه برای آشنایی دانشجویان با آسیب‌‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و سلامت روان؛ با ایجاد غرفه‌‌هایی از سازمان‌‌‌‌های مسئول در این زمینه، میزبانی و برگزاری جلسات ماهانه «هیات اندیشه‌‌ورز استان» با حضور اساتید مرتبط با آسیب‌‌های اجتماعی و نیز مدیران دستگاه‌‌های مربوطه، برپایی انواع کارگاه آموزشی، تشکیل «کارگروه مشورتی- علمی مسائل اجتماعی دانشگاه»، تهیه ویدیو کلیپ‌‌ها، نگارش و تدوین کتاب در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی و ... از جمله این برنامه ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه استارت آپ ها، نمونه های موفق بهره مندی از نوآوری و فناوری در مدیریت دانش کار هستند که راه اندازی کسب و کارهای نوپا از جمله نتایج آن است، تصریح کرد: بر همین اساس، دانشگاه تبریز در سال های اخیر برای توسعه و رونق راه اندازی کسب و کارهای نوپا، اقدام به برگزاری انواع رویداد استارت آپ نموده که برگزاری استارت آپ مجازی به منظور کارآفرینی، با موضوعات «کنترل، کاهش و ترک اعتیاد» و « اشتغال زایی در محله های حاشیه نشین» از جمله این اقدامات بوده است.    

دکتر اصغر ایزدی جیران مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این ارتباط با بیان اینکه استارتاپ مجازی( طرح دانش کار) با مشارکت21 تیم از دانشجویان دانشگاه های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کرمانشاه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: در این رویداد علمی و فرهنگی سه طرح به نام های آذر گل، تولید اسپری دستی و نگارخانه برگزیده شدند.

وی در ادامه کنترل، کاهش و ترک اعتیاد و اشتغال زایی در محله های حاشیه نشین را از جمله محور اصلی این استارتاپ کارآفرینی اجتماعی مجازی عنوان کرد و افزود: به تیم های اول تا سوم این رویداد به ترتیب 70، 50 و 30 میلیون ریال جوایز دریافت کردند و تیم های برتر به مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز معرفی خواهند شد.

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :