امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه تبریز و کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی

۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۲۸۴۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۲

 

دانشگاه  تبریز و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی در راستای  بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل طرفین  تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در جلسه مشترک مابین رئیس دانشگاه تبریز و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بر لزوم ارتقاء سطح همکاری های مشترک تاکید شد.

دکتر مجیدی، رییس دانشگاه تبریز در ابتدای این جلسه که در دفتر ریاست دانشگاه تبریز برگزار شد، کمیته امداد را از یادگارهای ارزشمند امام راحل بیان کرد و گفت: از فعالیت های گسترده کمیته امداد استان در حوزه محرومیت زادیی، مبارزه با فقر و کمک به محرومان و نیازمندان جامعه اشاره کرد که این فعالیت های در نوع خود ستودنی است.

وی در ادامه با ذکر این نکته که فقر فکری خطرناکتر از فقر اقتصادی است، بر افزایش سطح آگاهی در جامعه تاکید کرد.

رییس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره بر لزوم استفاده از ایده و فکرهای جدید در مبارزه با فقر، از رویکرد کمیته امداد استان در حمایت از واحدهای تولیدی در ازای اشتغال مددجویان و همکاری با مراکز رشد و نوآوری استقبال کرد..

دکتر مجیدی مهاجرت های بی رویه روستاییان به شهرها را در دهه های قبل، یکی از عوامل بروز فقر در جامعه اعلام کرد و افزود: توجه به روستاها و احیاء اقتصاد آنها و حرکت به سمت ایجاد مهاجرت معکوس، یکی از راهکارهای کاهش فقر و محرومیت در جامعه است و در این ارتباط نیز دانشگاه تبریز آماده هرگونه همکاری و کمک به سایر دستگاه ها از جمله به کمیته امداد است.

کلامی مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این جلسه از حمایت های ارزشمند دانشگاه تبریز از این کمیته در روزهای بحرانی شیوع کرونا با ارسال محلول های ضدعفونی کننده قدردانی کرد.

وی در ادامه ضمن ارایه گزارشی از اقدامات این کمیته، از افزایش چشمگیر تعداد پذیرفته شدگان دانشگاهی تحت پوشش کمیته امداد در مقاطع مختلف خبر داد و افزود: تسهیلات این کمیته در حمایت از تولید، نیز از اعتبارات مناسب این کمیته در حوزه هدایت و راهبری شغلی است.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پتانسیل های موجود در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز گفت: خرید و معرفی برخی محصولات واحدهای فناور، استفاده از ایده های برخی از واحدهای جهت راهبری شغلی مددجویان تحت پوشش و اعطای تسهیلات به واحدهای فناور کارفرمای مددجویان از جمله برنامه های مشترک در حال انجام با این دانشگاه است.

دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این جلسه ضمن استقبال از ارتقاء سطح همکاری ها، با اشاره به  انجام پژوهش های متعدد توسط اساتید متخصص و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در حوزه های مرتبط با کمیته امداد، به ویژه در حوزه روستا، از آمادگی این جهت همکاری با کمیته امداد خبر داد.

یادآور می شود؛ در انتهای این جلسه، تفاهم نامه مشترک مابین دانشگاه تبریز و کمیته امداد استان توسط دکتر مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز و آقای دکتر کلامی، مدیر کل کمیته امداد استان، امضا شد که شامل همکاری در حوزه های مختلف مشترک مابین دو مجموعه است.

 


نظر شما :