به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛ تجلیل ازاساتید رزمنده دانشگاه تبریز

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۱ کد : ۱۲۵۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۹۹

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل ازاساتید رزمنده دانشگاه تبریزبرگزارگردید

مراسم تجلیل از 34 نفر از اساتید دانشگاه تبریزکه در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس با استناد به فرمایش حضرت علی (ع) در نهج البلاغه افزود: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با رشادتهای خود برای مردم ایران عزت آفرینی نمودند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار بگیرد و این عزت برای همه نسلها و دوره ها مایه آبرو و افتخار است چنانچه حتی افراد و گروه­هائی که در برخی از موارد اندیشه متفاوت با انقلاب اسلامی دارند به رشادت و عزت آفرینی رزمندگان در جنگ تحمیلی افتخار می­کنند.

دکتر مجیدی ضمن بیان بخشهائی ازپیام حضرت امام خمینی (ره) در مورد شهادت دکتر مصطفی چمران به ویژگیهای بارز شخصیتی و اخلاقی ایشان اشاره نمود و افزود: شهید چمران با وجود اینکه دانشمند بزرگ و فارغ التحصیل یکی از بهترین دانشگاههای آمریکا بود در طول سالهای متمادی بعنوان معلم متعهد و جنگجوی پرهیزکار با عقیده خالص و ایمان به هدف بزرگ الهی و جهاد خالصانه جان خود را با سرافرازی نثار کرد و هنر مندانه بدون هیاهوی سیاسی و خودنمائی شیطانی برای هدف الهی خود به جهاد پرداخت و این هنر مردان خداست و حال  وظیفه ما این است که شرمنده شهداء و ایثارگران  نشویم.

در ادامه مراسم رئیس بسیج اساتید دانشگاه تبریز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص تجلیل از مقام شامخ یک میلیون رزمنده و ایثارگر دوران هشت سال دفاع مقدس در مراسم امسال از 34 نفر از اساتید دانشگاه تبریز که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه­ها افتخارآفرینی نمودند تجلیل بعمل می آید.

وی ضمن تجلیل از مقام شامخ دکتر یعقوب قاسمی خوئی از اساتید دانشگاه تبریز و از رزمندگان دوران دفاع مقدس افزود: تجلیل از رزمندگان تجلیل از فرهنگ ایثار، فرهنگ بسیجی و فرهنگ شجاعت است و استمرارچنین برنامه هایی ضروری است..

شایان ذکر است ذکر خاطره و بیان مختصری از وقایع دوران حضور در جبهه توسط دونفر از اساتید و همچنین اهداء لوح به 5 نفر از اساتید به قید قرعه به نمایندگی از 34 نفر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


( ۳ )

نظر شما :