دانشگاه تبریز پیشگام در جهت ارتقاء به تراز بین المللی در بین دانشگاه های کشور

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۸ کد : ۱۲۳۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۶۳

 

در جلسه مجازی کمیته هدایت و نظارت بر پروژه اقتصادمقاومتی ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر به تراز بین المللی، جایگاه دانشگاه تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و نماینده دانشگاه تبریز در برنامه وزارتی ارتقا به ترار بین الملل در این ارتباط گفت: در همین راستا گزارش مبسوط دانشگاه تبریز در راستای پروژه اقتصادمقاومتی ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر به تراز بین المللی طی جلسه مجازی این کمیته که متشکل از افراد صاحب‌نظر و برجسته از دانشگاه های مختلف است با حضور دکترعلی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

به گفته وی در این جلسه به سوالاتی از محورهای مورد بحث در زمینه های مختلف اعم از دانشجویان غیرایرانی، محققین پسادکتری، درآمدهای اختصاصی دانشگاه، اسناد علمی چاپ شده، طرح های بین المللی مشترک، طرح های فناورانه، مسولیت پذیری اجتماعی و....مطرح شد که توسط رییس دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری و نماینده دانشگاه پاسخ داده شد.

دکتر شجاعی اضافه کرد: در این جلسه در نهایت گزارش این دانشگاه مطلوب ارزیابی شد و اظهار امیدواری شد که دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت های فراوان جزو اولین دانشگاه های صعود کننده به تراز بین الملل باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه منتخب ارتقا به تراز بین الملل در راستای پروژه بزرگ ملی اقتصادمقاومتی است، یادآور شد: این طرح از سال ۹۶ شروع شده و در حال حاضر۱۷ دانشگاه منتخب بزرگ کشور می بایست در سه محور آموزش، پژوهش و پشتیبانی شاخص های مورد نظر را با سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های موثر ارتقا دهند و دراین راستا گزارش های منظم به کمیته هدایت و نظارت پروژه ارائه دهند.

مدیر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در پایان با اشاره به اقدامات این دانشگاه در این راستا اضافه کرد: در همین راستا جلسات ماهانه شورای راهبری ارتقا به ترازبین المللی دانشگاه با حضور هیات رییسه دانشگاه و نمایندگان گروه های عمده تشکیل می شود که به شناسایی نقاط ضعف و قوت در بخش های مختلف دانشگاه و پیشنهاد راهکار و تصمیم سازی جهت اجرا از طریق شوراها در جهت ارتقاء به تراز بین المللی هستیم.

 

 


نظر شما :