بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در دانشگاه تبریز

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۷ کد : ۱۲۳۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۱۲

 

به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی طی مراسمی با بزرگداشت این روز عزیز از آزادگان دانشگاه تبریز تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن تبریک 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سربلند و سرافراز، گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون رشادتها و ایثارگریهای شهداء، جانبازان و آزادگان و رزمندگان دلاوری است که با فداکاری خود موجب عزت و سربلندی ایرانیان در جهان شدند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه زحمات و سختیهای ایرانیان در طول جنگ هیچگاه فراموش نخواهد شد، افزود: آزادگان بعنوان اسوه­های مقاومت، صدمات روحی و جسمی زیادی را  در راه  آرمانهای والای انقلاب اسلامی متحمل شدند و این وظیفه ماست که تلاش کنیم راه آنها را با صلابت بیشتر ادامه داده و آرمانهای والای ایشان را تحقق بخشیم.

در ادامه این مراسم، آزاده سرافراز دکتر حسین ساعی نماینده آزادگان ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه، مطالبی را در خصوص دوران اسارت بیان نمود.

همچنین مهندس محمدرضا محمدی، جانباز و آزاده دلاور هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطره ای از دوران اسارت، گفت: به همراه تعداد کثیری از اسراء در دوران اسارت در اردوگاه الرمادی عراق که مخصوص اسرای کم سن و سال بود، حضورداشتیم؛  بعد از چند ماه از اسارت مشخصات اسرا به صلیب سرخ سازمان ملل اطلاع رسانی شد و رژیم بعث عراق به واسطه شکنجه و اذیت های فراوان اسراء در این اردوگاه و سایر اردوگاه­ها توسط سازمان ملل به دلیل بدرفتاری با اسراء بعنوان جنایتکار جنگی شناخته و محکوم شد.

مهندس محمدی افزود: مسئولین اردوگاه همواره می­خواستند با استفاده از تبلیغات خبری و برخی کارهای نمایشی وضعیت اردوگاه را به جهانیان مطلوب نمایش دهند ولی اسرای سرافراز ایرانی با شجاعت و مقاومت خود چهره جنایتکار دشمن را به جهانیان ثابت نمودند و بدین ترتیب دشمن در اغلب اهداف خود ناکام ماند.

شایان ذکر است؛ از خانواده بزرگ دانشگاه تبریز، بعنوان مشهد الشهدای دانشگاه­های ایران در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان شجاع و دلاور زیادی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند که 7 نفر از ایشان دوران اسارت در اردوگاه­های رژیم بعث عراق را متحمل شده و بعد از 26 مرداد 1369 با عزت و افتخار به آغوش میهن بازگشتند.

 


( ۳ )

نظر شما :