هشتمین کنفرانس ملی سوخت و احتراق ایران در دانشگاه تبریز بصورت مجازی شروع بکار نمود

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۶ کد : ۱۲۳۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۱

 

هشتمین کنفرانس ملی تخصصی سوخت و احتراق ایران بصورت مجازی بمدت دو روز، با پیام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز آغاز بکارکرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز هشتمین کنفرانس ملی تخصصی سوخت و احتراق ایران بصورت مجازی و با سخنرانی دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فانوری دانشگاه تبریز و مسئولین علمی و اجرائی در محل دبیرخانه کنفرانس در دانشکده فنی ومهندسی مکانیک دانشگاه تبریز آغاز بکار نمود.

دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ابتدای کنفرانس ضمن ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه تبریز برای برگزاری این کنفرانس افزود: دانشگاه تبریز بعنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی و پژوهش کشور از پتانسیل­ها و توانمندیهای زیادی در سطح ایران و کشورهای همجوار برخوردار است و امضاء تفاهم­نامه همکاری علمی و پژوهشی با بیش از 200 دانشگاه جهان و مسئولیت دبیرخانه کمیته مشترک عملیاتی سازی تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه (توبیتاک) نشان از عزم جدی مسئولین دانشگاه برای انجام فعالیتهای علمی و پژوهشی در راستای پیشرفت کشور می­باشد.

دکتر عسگری ضمن تجلیل از خدمات علمی دکتر سید وهاب پیروزپناه استاد فقید دانشکده مکانیک در زمینه علم احتراق افزود: به پاس زحمات اساتید این دانشکده در حال حاضر نیز مفتخریم 2 نفر از اساتید این دانشکده جزء 1% دانشمندان برتر جهان هستند و با توجه به سابقه درخشان دانشکده فنی ومهندسی مکانیک امیدواریم این کنفرانس نقطه عطفی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه افزود: درهیچ تولیدی بدون نوآوری جهش بوجود نمی­آید و اگر بخواهیم نوآوری داشته باشیم لازم است دانشگاه­ها با صنعت ارتباط بیشتری داشته و در راستای نیازهای صنعت به فعالیت علمی بپردازند و این امر نیازمند همکاری متقابل است و دانشگاه تبریز در این راستا آماده همکاری جدی با بخش صنعت و تولید کنندگان صنعتی در خصوص ارائه ایده های نو برای رفع مشکلات این بخش میباشد.

در ادامه نشست دکتر کیومرث مظاهری رئیس انجمن احتراق ایران ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه تبریز و تجلیل از خدمات ارزنده دکتر پیروزپناه استاد فقید دانشگاه تبریز در زمینه احتراق، بر اهمیت طرح موضوع احتراق در مجامع علمی و صنعتی کشور تاکید نمود.

دکتر مظاهری با اشاره به اینکه موضوع آلودگی هوا بعنوان یکی از مشکلات بزرگ کشورهای در حال توسعه است افزود: آلودگی هوا تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای کشورمان بوجود آورده است و سالانه تعداد کثیری از هموطنان بدلیل عوارض آلودگی دچار مشکلات زیاد می­شوند که میتوان با اهمیت دادن به علم احتراق و استفاده از نوآوریهای این علم در بخش صنعت این مشکل را حل نمود چنانچه در اکثر کشور های پیشرفته بخش عمده درآمدهای اقتصادی کشورها مربوط به پیگری موضوع احتراق و سرمایه گذاری در این بخش است.

آخرین سخنران افتتاحیه هشتین کنفرانس احتراق ایراندکتر محمد تقی شروانی تبار استاد دانشکده مکانیک و دبیر این کنفرانس بود که ضمن اشاره به کلیاتی در خصوص فرآیند پذیرش مقالات افزود باتوجه به شیوع کرونا و استمرار بحران بنا به تشخیص انجمن احتراق ایران مقررگردید این کنفرانس بصورت مجازی برگزارگردد و در مدت دوروز تعداد حدود هشتاد مقاله در هفت نشست موازی ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است این کنفرانس طی روزهای 21 و 22 مرداد ماه با محورهای مختلف از جمله تحلیل تجربی، نظری، عددی و نرم افزاری احتراق و مدل های ایمنی، آلایندگی و اثر زیست‌محیطی احتراق، کاربردهای احتراق در ساختمان‌های مسکونی و خدماتی-تجاری، مهار نشر گازهای گلخانه‌ای و ذخیره‌سازی آن‌ها وسایر موضوعات مرتبط بصورت مجازی در تارنمای کنفرانس به آدرس www.fcci-2020.tabrizu.ac.ir برگزار می ­گردد.

 


( ۲ )

نظر شما :