بازدید نماینده مردم شهرستان میانه از دانشکده فنی و مهندسی میانه دانشگاه تبریز

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۷ کد : ۱۲۲۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱۸

 

مهدی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس، اساتید وکارکنان دانشکده فنی و مهندسی میانه دانشگاه تبریز از بخش های مختلف این دانشکده  به ویژه پروژه ساختمانی در حال تکمیل و تحویل آن نیز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، اسماعیلی در این آیین ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان به دیدار اخیر خود با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر با وزیر علوم، درخواست ها و مشکلات آموزش عالی این شهرستان مطرح شد و در این راستا نیز مصمم به پیگیری مطالبات شهرستان در این خصوص خواهم بود.

 وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های بالقوه شهرستان میانه،  این دانشکده ظرفیت های بزرگ و ارزشمند دانشگاهی شهرستان بوده و باید در آینده نزدیک به دانشگاه مستقل یا مجتمع بزرگ آموزش عالی ارتقاء یابد و لازمه آن توسعه فضای فیزیکی و الحاق زمین های همجوار به این دانشکده است.

به گفته وی با توسعه این دانشکده همه امکانات خوابگاهی، ورزشی، رفاهی و تجهیزات و آزمایشگاه های مجهز علمی و سایر ملزومات دانشگاهی در آن ایجاد و به تبع آن راهکارهایی در راستای جذب هیات علمی توانمند و نیروی انسانی متخصص، ایجاد گسترش و تنوع بخشی در رشته جدید کارشناسی اتخاذ خواهد شد که البته تحقق همه این خواسته ها نیازمند تلاش و  مدیریت جهادی و انقلابی است

دکتر رضا عبدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی میانه هم در این دیدار و بازدید ابراز امیدورای کرد با توجه به حضور نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شاهد تحولات و پیشرفت های چشم گیر و جهشی این شهرستان در حوزه آموزش عالی باشیم.

وی در ادامه با ارائه گزارش آماری از وضعیت آموزشی و دانشجویی و عمرانی این دانشکده مهمترین درخواست ها و نیازهای این دانشکده را افزایش بودجه و  تخصیص اعتبار دانشکده به تراز دانشکده های هم سطح در کشور، تبدیل و ارتقاء و افزایش رشته های دانشگاهی، اتمام و تجهیز پروژه ساختمانی جدید دانشکده وکمک و مساعدت به توسعه فضای فیزیکی دانشکده عنوان کرد.

بر پایه همین گزارش؛ دانشکده فنی و مهندسی میانه در سال 1390 شروع به انجام فعایت آموزشی نموده است. در ابتدا این دانشکده در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک اقدام به پذیرش دانشجو نمود و اکنون در چهار رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشجو در این دانشکده از طریق کنکور سراسری است.


نظر شما :