برگزاری نشست مجازی روسای دانشگاههای تبریز و علوم و فنون دریایی خرمشهر

۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۲۱۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۰

 

با هدف پیگیری مفاد تفاهم­نامه مابین دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نشست مجازی روسای دو دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز در این نشست دکتر میرر ضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن اشاره برآمادگی و عزم جدی دانشگاه تبریز بر پیگیری و اجرای مفاد تفاهم­نامه افزود: با توجه به شیوع کرونا و تجهیز زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاهها، دانشگاه تبریز آمادگی کامل برای ارائه خدمات آموزشی در قالب توافقنامه برای دانشجویان خارجی و ایرانی را دارد.

دکتر مجیدی با اشاره به اینکه بحث اجتماعی بودن یکی از وظایف دانشگاهها در قبال جامعه است افزود تولیدات علمی و فناورانه دانشگاهها در دوران کرونا نشان از دغدغه مند بودن دانشگاه نسبت به جامعه است و میتوان با اعتماد به دانشگاه­ مسائل جامعه راحل نمودو دانشگاه تبریز اماده انتقال تجربیات و دستاوردهای خود به دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهراست.

رئیس دانشگاه تبریز ضمن اعلام آمادگی مرکز آموزشهای زبان فارسی دانشگاه تبریز برای ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خارجی و متقاضیان پذیرش در دانشگاه­های ایران افزود:  همچنین این دانشگاه آماده ارائه واحدهای درسی به زبان انگلیسی و دروس عملی از طریق سامانه آزمایشگاه مجازی می­باشد.

دکتر مجیدی با اشاره به توانمندی­های موجود در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز برای جذب دانشجویان خارجی افزود امکانات پردیس بین المللی ارس میتواند در اجرای تفاهم­نامه مفید واقع شود و میتوان از پتانسیل آن برای پیشیرد اهداف دو دانشگاه بهره­مند گردید.

در ادامه نشست دکتر منصورزراءنژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تفاهم­نامه با دانشگاه تبریز را رویداد مهم در تاریخ این دانشگاه عنوان کرد و افزود: بدون تردید دانشگاه علوم و فنون دریایی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود علاقه فراوانی به استفاده از ظرفیت دانشگاه های بزرگ کشور به ویژه شهر تبریزداردوبا توجه به غنای علمی اساتید دانشگاه تبریز و تنوع رشته های تحصیلی موجود در آن می­توان اشتیاق متقاضیان کشورهای همجوار به تحصیل در خرمشهر را پاسخگو شد.

 دکتر زراء نژاد با اشاره به اینکه به استناد تفاهم­نامه منعقد شده با دانشگاه تبریز و اعتماد بر اعتبار والای دانشگاه تبریز تابحال 530 نفر از متقاضیان جهت پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی مدارک خود را تحویل داد­ه­اند افزود ضروری است اقدامات قانونی لازم در خصوص اخذ مجوز تردد و اقامت دانشجویان صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه بر عقد تفاهم­نامه سه جانبه بین دانشگاه­های تبریز، دانشگاه بصره و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر جهت برگزاری دوره های مختلف آموزشی و پژوهشی افزود: عقد قرارداد با دانشگاه بصره ظرفیت عظیمی را در زمینه جذب دانشجو و برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی فراهم می نماید.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ضمن اشاره به ابعاد مختلف پذیرش دانشجو از کشورهای منطقه گفت: با توجه به جاذبه های متعدد سیاحتی و اقتصادی شهر تبریز میتوان با تبادل تجربیات و همفکری بیشتر از ظرفیتهای گردشگری، تجاری شهرتبریزبهره مند گردید.

در ادامه نشست دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش وفناوری دانشگاه تبریز ضمن بیان نکاتی در خصوص راهکارهای تسهیل تفاهم نامه، برگسترش اطلاع رسانی و تبلیغات در خصوص شیوه آموزش و فلوچارت برگزاری کلاسها جهت جذب تعداد بیشتر دانشجویان تاکید نمود.

همچنین دکتر سعید شجاعی مدیر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه تبریز ضمن بیان نکاتی درخصوص اجرای بهتر تفاهم نامه بر آسیب شناسی آن و ارائه راهکارهای قانونی و عملی از طرف هر دو دانشگاه تاکید نمود.

شایان ذکر است در دیماه سال گذشته با حضور روسای دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور بهره برداری از ظرفیت های بالقوه منطقه آزاد اروند در جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی به ویژه از کشورهای همسایه عربی امضاء شده است.

از مفاد مهم این تفاهم نامه می­توان به ضرورت تایید و کسب موافقت دانشگاه تبریز در خصوص تمامی موارد مرتبط اعم از نحوه پذیرش، اجرای دوره ها، تامین استاد به منظور تدریس و نیز راهنمایی پایاننامه ها و رساله ها اشاره نمود. همچنین هر دو دانشگاه از عواید این برنامه به طور مساوی بهره خواهند برد و تمام دستاوردهای پژوهشی با عنوان مشترک هر دو دانشگاه چاپ و منتشر خواهد شد.

 


نظر شما :