قرارگرفتن مقالات محققان دانشگاه تبریز در جمع مقالات پربازدید و پراستناد پایگاه web of science

۰۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۲۱۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۴۰

 

 

مقاله دکتر رضا صفرعلیزاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در جمع مقالات پربازدید و پراستناد پایگاه web of science قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مقاله دکتر صفرعلیزاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز به عنوان یکی از مقالات پربازدید و در زمره جبهه تحقیق(Research Front) در پایگاه ESI,Essential Science Indicators و همچنین مقاله با تعداد دانلود بالا (Top downloaded paper)  در سال 2019 انتخاب شد.

 این مقاله  با عنوان MicroRNA Replacement Therapy  در مجله Journal of cellular physiology که در دسته مجلات Q1 با5.09 IF: است به چاپ رسیده که در عرض چند ماه اخیر 36 بار ارجاع داده شده است و در سال 2019 جزء مقالات Highly cited paper معرفی شده است.

در این مقاله به تکنیک جدید MicroRNA Replacement Therapy پرداخته شده است که در آن  MicroRNA ها که مولکول های تنظیمی هستند و نقش مهمی در تنظیم بیان ژن در سلولها دارند به داخل سلولها ارسال و جایگزین می شوند.

بر پایه همین گزارش؛ این مقاله با مشارکت دکتر هما ملایی (اولین فارغ التحصیل دکتری ژنتیک مولکولی  دانشگاه تبریز و عضو هیئت علمی حال حاضر دانشگاه بیرجند و زینب رستمی به چاپ رسیده است.

یادآور می شود: دکتر رضا صفرعلیزاده از سال 1390 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت بوده و در سال 1394 به درجه دانشیاری ارتقاء یافته و تاکنون راهنمایی 9 رساله دکتری 20 پایان نامه کارشناسی ارشد را به عهده داشته اند و انتشار 71 مقاله در مجلات معتبر بین المللی از دیگر فعالیت های علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز است. معرفی به عنوان داوری برجسته برای انتشارات Elsevier و برای مجلهEuropean Journal of Human Genetics در سال 2018 از دیگر افتخارات وی است.

دکتر صفرعلیزاده هم اکنون مدیر گروه علوم جانوری دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز است.

 


( ۳ )

نظر شما :