نشست کمیته مالکیت فکری و مخترعین دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۲۱۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۶

 

به منظور بررسی راهکارهای ارتقای سطح خدمات مدیریت امور فناوری و همکاری مخترعین دانشگاه تبریز، نشستی با حضور جمعی از اعضای کمیته مالکیت فکری و مخترعین این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست محوریت ثبت اختراع داخلی، پتنت خارجی و تجاری سازی اختراعات برگزار گردید.

تکنوژی های نوین مدیون ایده هایی است که با تلاش فراوان آسایش دنیای امروز را فراهم آورده است. ثبت این فکرها و اختراعات و وجه قانونی بخشیدن به مالکیت آنها از فعالیت های گروه مالکیت فکری مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز اعلام شده است.

یادآور می شود: دانشگاه تبریز در سال 1361 با تاسیس دفتر ارتباط با صنعت فعالیت خود را آغاز و در اوایل دهه70 با ادغام دفتر فوق با اداره روابط و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی" اداره ارتباط با صنعت "شکل گرفت. از سال 1386 با انتقال وظایف اداره مالکیت فکری به این اداره با عنوان اداره" ارتباط با صنعت و مالکیت فکری "ادامه فعالیت داد.

 در اوایل سال 1389 هیات امنای دانشگاه تبریز ادغام و انتقال مرکز کارآفرینی به اداره فوق را مورد تصویب قرارداده و با نام اداره" ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی" به فعالیت خود ادامه داد. در سال 1391 دانشگاه تبریز بعنوان بزرگترین دانشگاه در منطقه شمال غرب بر اساس سیاست‌های کلان کشوری و موافقت وزارت متبوع با تلفیق وظایف اداره ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی، با گروه همکاری های فناوری، آزمایشگاه مرکزی و گروه قراردادها و تجاری سازی فناوری ساختار جدیدی را به عنوان" مدیریت امور فناوری "ایجاد نمود، تا روند حرکت خود را به سمت یک دانشگاه پیشرو و فناور سرعت ‌بخشد.

 بر پایه همین گزارش؛ فعالیت های این مدیریت در جهت همکاری در اصلاح و بازنگری در برنامه های مرتبط با توسعه فناوری در کشور و حمایت از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه ای با فناوری‌های نوین است. مدیریت امور فناوری دانشگاه تلاش می کند زمینه  های مناسب برای عرضه فناوری در داخل و خارج از کشور و نیز حمایت از صدور فناوری در چارچوب ضوابط و مقررات را فراهم نماید.


( ۱ )

نظر شما :