تشکیل کارگروه تخصصی در قالب طرح مپسا جهت مدیریت و پایش سیستمی آلاینده‌های زیست محیطی در دانشگاه تبریز

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۱۹۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۵۳

 

 

کارگروه تخصصی در قالب طرح مپسا جهت مدیریت و پایش سیستمی آلاینده‌های زیست محیطی در راستای تحقق سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور در دانشگاه تبریز تشکیل شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در نشستی با حضور جمعی از اعضای هیات علمی متخصص در حوزه حوزه محیط زیست کارگروه تخصصی در قالب طرح مپسا جهت مدیریت و پایش سیستمی آلاینده‌های زیست محیطی در دانشگاه تبریز تشکیل شد.

این کارگروه تخصصی در حوزه محیط زیست که زیر نظر مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز تشکیل شده و دارای پنج کارگروه تخصصی تحت عناوین( آب، خاک، هوا، پسماند و تنوع زیستی و اکولوژی) با تعیین اعضای آنان فعالیت خود را آغاز کرده است.

بر پایه همین گزارش؛ در همین راستا مقرر شده است کارگروه های تخصصی شکل گرفته با تشکیل جلسات منظم و انجام هماهنگی ها و همکاری های لازم، طرح های محیط زیست استان و کشور را با همکاری اداره محیط زیست استان پیگیری و اجرا نمایند.

یادآور می شود: برای ایجاد هم افزایی توانمندی های موجود در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در جهت حل چالش های زیست محیطی کشور طرح مپسا (طرح مدیریت و پایش سیستمی آلاینده های زیست محیطی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، معدنی، عمرانی و کارگاهی) به اجرا درآمده است. در این طرح از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی همچون آزمایشگاه‌های معتمد و شرکت‌های دانش بنیان برای نظارت، پایش و حل مسائل زیست محیطی صنعت استفاده می شود.

 


( ۱ )

نظر شما :