با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه محبوب تبریز صورت پذیرفت: اجرای مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در دانشگاه تبریز

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۰ کد : ۱۱۸۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۵۳

 

مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و حجت الاسلام محمد انوری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز در ابتدای این آئین حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه محبوب تبریز ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاهیان و ابراز مسرت از حضور در دانشگاه تبریز افزودند روحیه همدلی و نوع­دوستی مردم مومن و انقلابی ایران درجهان بی نظیر است و درهیچ جای جهان چنین همدلی وجود ندارد.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر دولتهای جهان از بابت حل بحران کرونا و عوارض آن عاجز هستند در کشورما با عنایت به فرمایشات مقام مظم رهبری مردم شریف ایران در بحران کرونا حامی همدیگر و دولتشان شدند و ما از نظر قدردانی از این همه بزرگواری ملت عاجز هستیم.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی و شخصیت افراد بر اولویت توجه به نیازمندان احتمالی موجود در هر سازمان تاکید کردند و افزودند حرکت دانشگاهیان در امر کمک به نیازمندان ارزشمند و شایسته تقدیر است و در این میان اگر دانشجو یا کارمندی با توجه به شرایط اگر نیاز به کمک داشته باشد باید در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تکریم نام و آوازه پرافتخار دانشگاه تبریز در تاریخ معاصر ایران از تلاشهای شبانه روزی و افتخار آمیز جامعه پزشکی و کادر درمان در امر مقابله با کرونا نهایت تشکر و قدردانی نمود و افزود کادر درمان با جان و دل کوشیدند و ضروریست مسئولین امر نیز در توجه به مردم نهایت دقت را داشته باشند.

در ادامه این مراسم دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن اعلام گزارشی از رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریز افزود: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک های مومنانه به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و تعطیلی بعضی از کسب و درآمدها، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز در قالب حرکتهای متعدد فرمان مقام معظم رهبری را لبیک گفتندو تا به امروز به همت بسیج کارکنان دانشگاه ۳۰۰ بسته غذایی و معیشتی به ارزش یک میلیارد ریال در محلات فقیر نشین تبریز توزیع شده است.

دکتر مجیدی ضمن اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی در کارگاه تولید ماسک و تهیه حدود ۸ هزار ماسک، گندزدایی محلات تبریز در ۵ مرحله و توزیع ۵۰۰ کیلو برنج بین نیازمندان افزود اداره امور دانشجویان نیز تهیه و توزیع ۴۰۰ بسته مواد غذایی پروتئینی (گوشت قمز، ماهی و گوشت مرغ) به ارزش چهارصد میلیون  ریال بین نیازمندان را انجام داده است.

رئیس دانشگاه تبریز حمایت مالی تعدادی از دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی را از دیگر فعالیتهای اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز برشمرد و افزود همچنین تعداد 175 نفر از کودکان نیازمند یکی از شهرستانهای استان تحت پوشش وحمایت برخی ازاساتید دانشگاه تبریز هستندو بصورت مستمر مبلغی از حقوق ماهیانه ایشان صرف حمایت مالی از این کودکان میشود.

دکتر مجیدی با اشاره به همکاری 250 نفر از دانشگاهیان بعنوان حامی مالی افزود در روزهای اخیر نیز پویش مهر دانشگاهی با مشارکت تشکل ها و کانون های دانشجویی و و دانشجویان با اولویت کمک به خانواده دانشجویان آسیب دیده از بحران کرونا تشکیل شده است.

دکتر مجیدی همچنین گزارشی از فعالیتهای آموزش الکترونیکی و نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان وفرآیند بازگشایی تدریجی دانشگاه ارائه نمود.

شایان ذکر است رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریزدر سه مرحله برنامه ریزی شده است که درمجموع دو مرحله سیصد بسته غذایی به ارزش یک میلیارد ریال توزیع میگردد همچنین بسته ویژه کودکان شامل کارت هدیه و تنقلات نیز در نظر گرفته شده است. در ضمن مقرر شده است مرحله سوم این رزمایش با مساعدت دانشگاهیان شریف در آخر ماه رمضان صورت پذیرد.

 



( ۳ )

نظر شما :