افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه تبریز و ارایه مودم FTTH یا VDSL به اعضای هیات علمی

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۱۶۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵۵

 

 

پهنای باند  اینترنت دانشگاه تبریز افزایش می یابد و مودم FTTH و یا VDSL به اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز ارایه می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی سراسر کشور و در جهت فراهم کردن بستر بهتر آموزش مجازی و  تقویت زیرساخت های لازم برای این امر جلسه ای با حضور مشاور IT رئیس دانشگاه با رئیس مرکز فناوری اطلاعات در دفتر مدیر کل و معاون مخابرات استان برگزار گردید.

همین گزارش می افزاید: از تصمیمات گرفته شده در این جلسه افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه تبریز بود.

همچنین با توجه به اتصال همکاران از منزل به سامانه LMS دانشگاه، مقرر گردید در صورت داشتن زیرساخت مخابراتی تا یک کیلومتری خانه اعضاء هیات علمی دانشگاه تبریز، شرکت مخابرات به صورت رایگان  برای آنها مودم  FTTP و یا VDSL ارائه نماید که البته تنها مودیم به صورت رایگان در اختیار داده خواهد شد و خدمات رایگان شامل پهنای باند مصرفی نخواهد بود.

همکاران دانشگاهی و اعضای هیات علمی در صورت درخواست چنین مودم هایی، می توانند فرم موجود در سایت دانشگاه تبریز، مرکز فناوری اطلاعات، ارائه امکانات جدید VDSL و FTTH را تا یک هفته تکمیل نمایند تا دانشگاه از مخابرات استان درخواست بررسی و ارائه مودم جدید داشته باشد.

شایان ذکر است؛ مودم های VDSL(Very-high-bitrate Digital Subscriber Line) نسل جدیدی از فناوری های DSL است که بر روی بستر کابل‌های مسی ارائه می‌شود. با این مودم ها می توان پهنای باند 52 مگابیت برثانیه و آپلود 16 مگابیت برثانیه را ارائه داد که بیش از 6 برابر مودم‌های ADSL است.  شبکه FTTH (Fiber To The Home) پیاده سازی ارتباط اینترنتی خانه با فیبر نوری است که با توجه به زیرساخت مخابراتی و نیاز مشتری می توان پهنای باند در چند  گیگابیت بر ثانیه ارایه داد.


( ۱۶ )

نظر شما :