آموزش الکترونیکی تمامی دروس نظری نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه تبریز از شانزدهم فروردین ادامه می یابد

۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۱۵۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۹۰

 

دکتر میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز از ادامه تدریس الکترونیکی و مجازی تمامی دروس نظری دانشگاه از روز شنبه شانزدهم فروردین بصورت جدی و رسمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز رئیس دانشگاه تبریز ضمن  تبریک سال جدید و آروزی سلامتی برای همه مردم، بخصوص دانشگاهیان گفت: در راستای پیروی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و همچنین عطف به تاکیدات مقام محترم عالی وزارت و معاونت محترم آموزشی وزارت عتف و نیز مصوبه هیات رئیسه محترم و کمیته آموزش الکترونیکی دانشگاه، کلیه دروس نظری دانشگاه تبریز مطابق برنامه ترم جاری در کلاس‌های درسی مجازی به شیوه الکترونیکی اعم از برخط (online) یا خارج خط (offline) ارایه خواهد شد.

دکتر مجیدی با اشاره به برخی اقدامات  صورت گرفته در دانشگاه تبریز جهت  بهره مندی تمامی دانشجویان از آموزش های مجازی و تحت پوشش قرار دادن همه دروس افزود: با  تکمیل  زیرساخت های فنی و اجرائی لازم جهت  ارائه  دروس به صورت  آموزش مجازی مبتنی بر سیستم الکترونیکی، علاوه  بر دورس نظری، بخش تئوری دروسی که شامل واحد عملی و نظری می‌باشند نیز به‌صورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به پشتیبانی فنی کارشناسان امور آموزشی دانشکده ها و مرکزفناوری اطلاعات دانشگاه از سیستم مذکور و  پاسخگویی به  سوالات احتمالی دانشجویان از طریق فضای مجازی اظهار داشت: دانشجویان عزیز جهت حفظ سلامتی خود تا اطلاع ثانوی از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری نمایند.

دکترمجیدی با اشاره  به راه اندازی سیستم آموزشی الکترونیکی در واحدهای اقماری دانشگاه تبریز نیز خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی و دانشجویان واحدهای اقماری (دانشکده فنی مهندسی مرند، فنی مهندسی میانه و همچنین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر) نیز همانند سایر دانشجویان  دانشگاه تبریز ضمن بهره گیری از سیستم آموزشی الکترونیکی کلیه دروس نظری به جز دروس عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و تربیت بدنی از شانزدهم فروردین ماه استفاده خواهند کرد.

شایان ذکر است؛ اساتید و دانشجویان با استفاده از سامانه آموزش‌های مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://lms.tabrizu.ac.ir  بر اساس برنامه ترمی خود در کلاس‌های درسی مجازی حضور یابند و برای همکاران و دانشجویان دانشگاه تبریز ورود به سیستم از طریق آدرس فوق الذکر و با انتخاب ورود از طریق سامانه آموزشی سما خواهد بود. لذا سامانه LMS نیاز به نام کاربری و گذرواژه جدیدی نداشته و کلیه کاربران با استفاده از نام کاربری و گذرواژه سامانه سما می‌توانند وارد سیستم شوند همچنین در واحد های اقماری نام کاربری کد استادی و کد دانشجویی بوده و گذرواژه با نام کاربری یکی می‌باشد. این افراد در سیستم از طریق انتخاب گزینه ورود به سیستم وارد سامانه خواهند شد.

پیش از این، آموزش مجازی برخی دروس نظری در دانشگاه تبریز آغاز شده بود.

 


( ۶ )

نظر شما :