با کاشت ۸۰۰ نهال، مراسم روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۱۴۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۵۳

 

مراسم روز درختکاری و هفته  منابع  طبیعی با حضور رئیس دانشگاه  تبریز، اعضای هیئت  رئیسه و تعدادی  از مدیران و دانشگاهیان و به همت مدیریت منابع انسانی و  پشتیبانی  این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  تبریز، مراسم هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با آغاز عملیات  اجرائی پروژه "باغ  پارک" در محوطه این دانشگاه و کاشت 800  اصله  نهال برگزار شد.

   دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه  تبریز، در ابتدای  این  مراسم،  فعالیتها و تلاش های همکاران  اداره  فضای سبز دانشگاه تبریز در زمینه گسترش و احیای فضای سبز که با وجود  همه مشکلات  جاری  از درختکاری غافل نشده اند را شایسته  تقدیر دانست و از زحمات متولیان این امر تقدیر نمود.

دکتر مجیدی  با اشاره  به  اینکه  درختکاری، نماد  حیات و  رشد  است، گفت: درختکاری و  احیای فضای سبز موجب ارتقاء نشاط و  شادابی روحیه  می شود و نیازمند  سرمایه گذاری  بیش از پیش است و  باتوجه  به  پتانسیل و موقعیت  خوب دانشگاه  تبریز در زمینه  فضای سبز، می توان  از این ظرفیت  به نحو  شایسته ای بهره جست.

دکتر مجیدی با تاکید بر ضرورت توجه مستمر به  درختکاری اظهار داشت: حرکت شایسته درختکاری نباید به روز یا هفته خاصی محدود شود و در این راستا از هر فرصتی برای کاشت و احیای فضای سبز در دانشگاه  استفاده نمود.

دکتر مجیدی با اشاره  به  طرح  کاشت  یک نهال  برای یک  دانشجو خاطرنشان کرد: با توجه  به  مشکلات  بوجود آمده، در شرایط کنونی، امیدواریم  بعد از بهبود  شرایط با حضور دانشجویان  و  سایر دانشگاهیان  این  طرح اجرائی شود  و شاهد  دانشگاهی  سرسبز و  با نشاط باشیم.

در ادامه  این مراسم،  مهندس محمدی، رئیس اداره  فضای سبز دانشگاه تبریز  با ارائه گزارش اجمالی از وضعیت  فضای سبز دانشگاه به تشریح برخی از عملکردهای  این  اداره  طی سالجاری از قیبل  کاشت  بیش از 1500 اصله نهال،   احداث و تکمیل  فضای سبز در چندین  نقطه  از محوطه دانشگاه  پرداخت.

رئیس اداره  فضای سبز دانشگاه با  اشاره به اهداف و  برنامه های مورد نظر برای سال 99 گفت: مستند سازی قنات های دانشگاه و تعیین  موقعیت  دقیق  UTM  محل قرارگیری چاه های قناتها ،کاشت  بیش از 1000 اصله  نهال سازگار با اقلیم منطقه  و  برنامه ریزی برای تعویض شبکه  پوسیده  آبیاری سایت قدیم دانشگاه   از اهداف مورد نظر این اداره  برای سال آینده  است. 

 

 


( ۲ )

نظر شما :