متخصصان دانشگاه تبریز با تلاش های بی وقفه و در گام دوم موفق به ساخت  محلول ضدعفونی‌کننده دست شدند

۰۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۱۴۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۷۴

 

با تلاش و همت متخصصان دانشگاه تبریز، محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه  تولید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، به دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا و نیاز فوری و فراوان به محصولات ضدعفونی‌کننده و به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز، محلول ضدعفونی‌کننده دست در این دانشگاه به مرحله تولید رسید.

 این محلول ضدعفونی‌کننده همانند محلول قبلی(محلول ضدعفونی کننده سطوح) به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش‌بنیان مسقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تولیدشده است.

همین گزارش می افزاید؛ تولید این محلول به طور متوسط ۳ هزار لیتر در روز است که در صورت نیاز جامعه و تامین مواد اولیه این میزان به ۱۲ هزار لیتر قابل افزایش در تولید خواهد بود.

 این محصول بعد از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی، زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی تولید شده است، کیفیت آن در حد مطلوب است و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

متخصصان دانشگاه تبریز پیش از این موفق به تولید محلول ضد عفونی کننده سطوح شده بودند و با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی شان در گام دوم توانستند به این مهم دست یابند.

متخصصان دانشگاه تبریز  با همدلی و دلسوزی و با کمک علم  و تخصص برای خدمت و  کمک به همنوعان شان در راستای مهار شیوع این ویروس با تولید مواد ضد عفونی کننده در کنار سایر متخصصان و مسئولان امر، آماده همکاری برای تولید محصولات ضد عفونی کننده هستند.

 


( ۲۶ )

نظر شما :