کارگاه آموزشی منطقه ای تحت عنوان« تیم سازی و تسهیل گری بتا» در دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۴ کد : ۱۱۴۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۲

 

کارگاه آموزشی منطقه ای تحت عنوان« تیم سازی و تسهیل گری بتا»، ویژه همیاران سلامت روان (یاریگران زندگی) دانشگاه های منطقه سه کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این گارگاه آموزشی به مدت دو روز با حضور جمعی از اعضای کانون همیاران سلامت به همت مرکز مشاوره دانشگاه تبریز برگزار گردید.

دکتر جلیل باباپورخیرالدین رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز در آئین آغاز بکار این کارگاه آموزشی منطقه ای، هدف از برگزاری آن  را بیشتر به منظور آشنائی و آموزش شرکت کنندگان  با موضوع خودکشی، شناخت زمینه ها و راهکارهای پیشگیری از خودکشی بیان کرد و گفت: در این  کارگاه آموزشی کلیاتی در زمینه نقش و اهمیت  تشکیل گروه های شناسایی رفتارهای پرخطر و پیشگیری از آسیب های روانی مخصوصا خودکشی  مطرح  و مباحثی در زمینه نحوه گروه سازی بر اساس همسان بودن افراد ، برنامه ریزی و ارزشیابی در گروه، استعدادهای موجود در گروه، مهارت دانش و تکنیک های تسهیل گری و سایر مطالب مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تربیت و آموزش مربیان  همسان  و دانشجو  و بهره مندی از پتانسیل و توان  بالای دانشجویان عضو  کانون  همیاران  سلامت  در انجام  فعالیت های مشاوره ای و  پیشگیرانه در زمینه  آسیب های روانی و اجتماعی از اهداف  مراکز مشاوره  دانشگاهها است، یادآور شد: با توجه  به  شرایط سنی و فکری همسان یاریگران  زندگی  با  سایر دانشجویان می توان با مشارکت اجتماعی دانشجویان  عضو کانون همیاران  سلامت  در زمینه  پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی اقدامات مفیدی در سطح  دانشگاه ها و محیط های دانشجویی مخصوصا خوابگاهها انجام داد.

بر پایه همین گزارش؛ سخنرانی چند تن از اساتید  گروه  روانشناسی دانشگاه تبریز درخصوص محورهای کارگاه، حضور کارشناس ستاد مواد مخدر استان آذربایجانشرقی و ارائه  مطالبی در زمینه  راه های شناسایی و  پیشگیری از اعتیاد در محیط های دانشجویی، تبادل تجربیات  و همفکری شرکت کنندگان  در خصوص موضوعات کارگاه  به صورت گروهی از جمله برنامه های این کارگاه آموزشی منطقه ای به میزبانی دانشگاه تبریز بوده است. 

یادآور می شود: کانون همیاران سلامت دانشگاه تبریز در سال 94 با هدف آموزش و پیشگیری در زمینه آسیب های اجتماعی، تلاش در جهت تقویت روحیه انسان دوستی و نوع دوستی در بین دانشجویان، جذب، ساماندهی و تربیت دانشجویان در انجام خدمات همیاری و در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی، توانمند سازی، تقویت روحیه خودباوری، اشتغال ، کارآفرینی و ... فعالیت خود  را آغاز کرده  و در حال حاضر حدود 700 نفر عضو  فعال دارد و طی سال های اخیر حدود 20  برنامه متنوع در زمینه ارتقاء بهداشت روانی، پیشگیری و خودمراقبتی دانشجویان  با همکاری مرکز مشاوره دانشجوئی دانشگاه تبریز برگزار نموده است.

همچنین دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه کانون همیاران  سلامت  منطقه سه کشور بوده  و هماهنگی و اجرای برنامه های مشترک  22 دانشگاه  عضو منطقه سه کشور از طریق دبیرخانه مستقر در دانشگاه تبریز صورت می پذیرد.

 

 


نظر شما :