افتتاح دفتر صندوق قرض الحسنه دانشجویان دانشگاه تبریز

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۱۲۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۸۵

 

 

همزمان با دهه مبارک  فجر، دفتر صندوق قرض الحسنه دانشجویان برای کمک به دانشجویان  بی بضاعت به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن قدردانی از تلاش فعالان راه اندازی این صندق گفت: مردم خطه آذربایجان همیشه و در همه حال در اجرای کارهای امور خیریه و برای کمک به نیازمندان جامعه پیشگام بودند که نمونه بارز کوچک آن همین راه اندازی دفتر صندوق قرض الحسنه دانشجویان در این دانشگاه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت امور خیرخواهانه در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به یقیین آثار و برکات فراوانی برای ترویج و نهادینه شدن آن در جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: به برکت چنین اقدامات خیرخواهانه ای درسطح دانشگاه تبریز نیز دانشجویان باحداقل مشکلات مالی به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

دکتر امامعلی پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم یکی از موانع عمده دانشجویان در طول تحصیل  را مشکلات مالی آنان بیان کرد و گفت: در دانشگاه تبریز برای حل این مشکل ایده تشکیل  صندوق قرض الحسنه برای اعطای انواع وام برای دانشجویان  بی بضاعت  مطرح و با پیگیری و تلاش های خالصانه جمعی از همکاران  امروز شاهد تحقق این امر هستیم.

دکتر اهری زاد عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه دانشجویان دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: در حال حاضر اعتبار اولیه صندوق بالغ  بر پانصد میلیون  ریال اهدائی از طرف وزارتخانه  علوم است که در همین ارتباط نیز ماهانه حدود پنجاه میلیون  ریال از طرف حدود یکصد نفر از دانشگاهیان به این اعتبار اضافه خواهد شد.

حرمتی مسئول کمیته شناسائی این صندوق  هم در این مراسم گزارشی از برخی از فعالیت های امور خیرخواهانه و  برنامه های مد نظر صندوق و راهکارهای جلب مشارکت دانشگاهیان در حوزه را ارایه کرد.

حبیب پور واقف مدیر عامل این صندوق نیز در این آیین  از آمادگی این صندوق برای دریافت کمک های نقدی دانشگاهیان به هرمیزان ممکن خبرداد و افزود: شیوه پراخت وام به دانشجویان در دو قالب وام بلا عوض و وام کم بهره خواهد بود.

یادآور می شود: دفتر صندوق قرض الحسنه دانشجویان دانشگاه تبریز در طبقه فوقانی ساختمان شهید  باکری (اموردانشجویان ) برای ارایه خدمات به دانشجویان راه اندازی شده است.

 

 


نظر شما :