دیدار رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه با رئیس دانشگاه تبریز

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۱۱۸۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۴

 

دکتر عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه و دکتر علی آقسو، مدیر همکاریهای علمی و بین المللی این دانشگاه، ضمن دیدار با رئیس دانشگاه تبریز راه های توسعه همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به برخی ظرفیت های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: توسعه همکاری های بین المللی، حرکت در مرزهای دانش و مرجعیت علمی در منطقه از جمله راهبردهای این دانشگاه است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه آماده هر گونه توسعه همکاری علمی با کشور ترکیه می باشیم و در همین راستا خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه های منعقده با دانشگاه های ترکیه هستیم.

دکتر عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در دانشگه تبریز در ادامه خواستار گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز و در راس آنها با دانشگاه تبریز شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت های دانشگاه جمهوریت سیواس اضافه کرد: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن 53 هزار دانشجو، 18 دانشکده، چهار مرکز پژوهشی و دو هزار استاد از جمله یکی از دانشگاه های قدیمی و بزرگ کشور ترکیه است و کسب رتبه اول جذب  اعتبار برنامه اراسموس دربین دانشگاه های کشور ترکیه از افتخارات این دانشگاه است.

دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این دیدار پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی مشترک در رشته های مختلف به ویژه رشته های نوظهور را ارائه کرد و  در ادامه خواستار توسعه برنامه اراسموس پلاس و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک شد.

شایان ذکر است؛ در این دیدار همچنین طرفین در مورد برگزاری هفته علمی  فرهنگی تبریز در شهر سیواس و به میزبانی دانشگاه جمهوریت سیواس توافق و تاکید کردند. بازدید از مراکز رشد و نوآوری، کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه های شهید مدنی و صنعتی سهند و نیز دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از جمله دیگر برنامه های دکتر عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه و هیات همراه وی در سفر به شهر تبریز بوده است.‌

 

 


( ۶ )

نظر شما :