جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی دردانشگاه تبریز برگزار شد

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۷ کد : ۱۱۱۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۶۴

 

هشتادویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان عصر روز گذشته با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از اعضای آن به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، در این جلسه گفت: در آستانه انتخابات دشمنان انقلاب با سناریوی که در پیش گرفته اند می خواهند با ایجاد اختلاف و فتنه بین مردم و مسئولان نقش و حضور مردم را کم رنگ نشان دهند و از این رو با همدلی، وحدت و بصیرت می توان نقشه های شوم آنان را خنثی کرد.

امام جمعه شهر تبریز تاکید کرد: در کشورمان افرادی که بخواهند بین مردم و مسئولان اختلاف ایجاد کنند، در پازل دشمن قرار دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه متاسفانه دستاوردها و خدماتی که انقلاب اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته داشته به نحوه مطلب برای مردم اطلاع رسانی نمی شود، تصریح کرد: دهه فجر فرصت خوبی برای معرفی و ارایه این دستاوردها است که مردم در جریان این خدمات قرار گیرند.

دکتر محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، نیز در این آیین گفت: دستگاه ها و نهادها هر از چند گاهی باید عملکرد خود را برای مردم ارایه بدهند و بر این اساس نیز رسانه ها و به خصوص وظیفه رسانه ملی است که با انعکاس آن مردم را در جریان امور قرار دهند.

وی در ادامه برگزاری انتخابات به صورت آزاد و دموکراتیک را از جمله مهمترین دستاوردها انقلاب بیان کرد و افزود: با توجه به شرایط کشورمان حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین برای رسیدن به این اهداف باید مراقب توطئه دشمنان باشیم. 

دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز گفت: قبل از انقلاب ما از خارج از کشور، اساتید و پزشک وارد می کردیم، ولی امروزه به برکت انقلاب و به کمک اساتید و محققان دانشگاه های کشورمان، ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 تولید علم در جهان را داراست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نباید دستاوردهای انقلاب را در حوزه های مختلف سیاه نمایی بکنیم، تصریح کرد: دانشگاهیان در طول بیش از چهار دهه از انقلاب وظیفه خودشان را در تولید علم و فناوری، و در دیگرحوزه های مختلف از جمله فرهنگ، جامعه و ... به خوبی ایفا کرده اند و از این بعد نیز در همین راستا با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در خط مقدم سایر نهادها قرار خواهند گرفت.

دکتر سجاد توحیدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز هم در این جلسه با ارایه گزارش مختصری از حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه گفت: در سال گذشته حدود هزارو 468 عنوان برنامه در حوزه های مختلف در دانشگاه تبریز به اجرا در آمده بود که امسال تا پایان آذرماه این تعداد به هزارو 648 عنوان برنامه رسیده است.

وی در ادامه همچنین گزارش مختصری از فعالیت های برخی دانشگاه های استان در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب را هم ارایه کرد.


( ۳ )

نظر شما :