همایش پویایی و نشاط اجتماعی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۵ کد : ۱۱۰۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۰۸

 

همایش پویایی و نشاط اجتماعی با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع به همت اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه متاسفانه با پیشرفت و توسعه جوامع بشری نقش خانواده به عنوان مهمترین بنیان اجتماعی بشری رو به سستی و در معرض آسیب های جدی بوده است، گفت: لازمه پویایی و نشاط اجتماعی، رضایت از زندگی است که نباید با تحولات جوامع بشری رو به سستی و در معرض آسیب قرار گیرد. 

وی در ادامه با اشاره  به اینکه  افزایش نشاط و سرزندگی در دنیای امروز وظیفه همه اقشار جامعه و در میان مسئولان، مدیران و دستگاه های متولی و ذی ربط است، یادآور شد: بر تحقق این امر همدلی و تشرک مساعی همه آحاد جامعه ضروری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود وجود پویایی و نشاط اجتماعی را پیش شرط توسعه‌ هر جامعه است بیان کرد.

دکتر رضا محبوبی معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی وزارت کشور نیز از دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تمجید از قدرشناسی مردم آذربایجان در گرامیداشت  یاد و خاطره  شهدای مقاومت، بر نقش مراکز دانشگاهی در آسیب شناسی و حل معضلات اجتماعی تاکید کرد.

سخنرانی دادستان شهرستان تبریز، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجانشرقی  و جمعی از اساتید حوزه  مددکاری، اموراجتماعی و  روانشناسی در خصوص علل و راهکارهای کاهش میزان  خشونت در جامعه و افزایش میزان نشاط اجتماعی از دیگر برنامه های این همایش بود. بر پایه همین گزارش؛ برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عملکردهای معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه تبریز، دفاتر چهارگانه تسهیل گری درمناطق محروم تبریز و سازمان های مرتبط با امور اجتماعی و کاهش خشونت در جامعه از بخش های جانبی این همایش بود.


نظر شما :