مراسم گرامیداشت شهدای حادثه سقوط هواپیما مسافربری اوکراینی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۱۰۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۱۰

 

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه سقوط هواپیما مسافربری اوکراینی ظهر امروز با حضور دانشگاهیان دانشگاه تبریز در مسجد بزرگ این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این آیین شرکت کنندگان با قرائت فاتحه، نوحه خوانی و سوگواری یاد و خاطره جانباختگان این حادثه را گرامی داشتند.

بر پایه همین گزارش؛ هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پس از برخاستن از فرودگاه امام حوالی پرند سقوط کرد که تمام مسافر و خدمه آن که اغلب ایرانی بودند، جان باختند.

پیش از این نیز مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تجمع اعتراض آمیزی به خاطر ترور ناجوانمردانه وی از سوی دولت آمریکا در دانشگاه تبریز برگزار شده بود.

یادآور می شود: در روزهای اخیر به خاطر ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی دولت آمریکا و در همین راستا نیز به دلیل جان باختن تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان و سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی که موجب جان باختن تعدادی دیگر از هموطنان از جمله عده‌ای از جوانان دانشجو شد، موجب تأثر و تألم همه مردم ایران گردیده که در همین راستا آیین ها و  مراسم یادبود این جانباختگان در نقاط مختلف کشورمان برگزار می شود.

 


( ۲ )

نظر شما :