ارائه تسهیلات ویژه جهت تحصیل در دانشگاه تبریز

۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۰۹۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۸۸
ارائه تسهیلات ویژه جهت تحصیل در دانشگاه تبریز

 

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز از ارائه تسهیلات متنوع به رتبه های برتر کنکور سراسری و فارغ التحصیلان ممتاز، جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمید احمدی  گفت: در اختیار داشتن دانشجویان مستعد و توانمند، یکی از سرمایه‌های اصلی یک دانشگاه جهت به ثمر رساندن برنامه‌های توسعه آموزشی و پژوهشی به‌منظور ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه است. به همین منظور، گروه حمایت از استعدادهای درخشان نسبت به تهیه و تدوین "شیوه‌نامه جذب، حمایت و حفظ حائزین رتبه های برتر کنکور سراسری و فارغ التحصیلان ممتاز جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تبریز" اقدام نموده است.

به گفته وی، شیوه نامه مذکور پس از تصویب در شورای استعدادهای درخشان و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه در دوازدهمین نشست هیأت رئیسه دانشگاه مطرح و مورد تصویب نهایی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اهداف اصلی تدوین و اجرای این شیوه‌نامه  افزود: ایجاد هماهنگی بین واحدهای اجرایی مختلف دانشگاه در راستای جذب، حمایت و حفظ حائزین رتبه‌های برتر کنکور سراسری در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، جهت ادامه تحصیل،  تشویق حائزین رتبه‌های برتر کنکور سراسری ورود به مقطع کارشناسی، بخصوص برگزیدگان استان آذربایجان شرقی و استان‌های هم‌جوار، جهت انتخاب دانشگاه تبریز برای ادامه تحصیل به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی و نه به‌عنوان یک گزینه ثانویه پس از دانشگاه‌های تهران از طریق معرفی مناسب و جامع پیشینه، امکانات، پتانسیل‌ها، سطح علمی و مزایای منحصربه‌فرد ادامه تحصیل در دانشگاه تبریز به همراه تخصیص تسهیلات مختلف آموزشی، پژوهشی و رفاهی در کنار مشوق‌های مادی و معنوی و  حفظ فارغ‌التحصیلان ممتاز مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تبریز در مقطع بالاتر و جلوگیری از کوچ این افراد مستعد به دانشگاه های تهران از طریق حمایت‌های مادی و معنوی و ارائه تسهیلات متنوع بوده است.

دکتر احمدی افزود: تسهیلات حمایتی مصوب در این شیوه نامه به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از: نکوداشت معنوی و حمایت از ایفای نقش مؤثر در فعالیت های دانشگاهی؛ تسهیلات آموزشی و پژوهشی متنوع؛ تسهیلات رفاهی مختلف و جوایز نقدی.

به گفته وی دانشجویان برای مطالعه شیوه‌نامه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشمولان تحت پوشش این شیوه‌نامه و جزئیات مربوط به نحوه ارائه تسهیلات مصوب، به وب‌سایت رسمی گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز به آدرس dotsa.tabrizu.ac.ir مراجعه نمایند.


( ۸ )

نظر شما :