دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۰۹۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۳۷

 

دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی در سالن اجتماعات حوزه  علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با تاکید

به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه  مراکز علمی اعم از حوزه و دانشگاه ها  به عنوان  مغز متفکر جامعه هستند، گفت: امروزه اقتدار کشورمان در حوزه های مختلف به خاطر همدلی و تعامل همه آحاد جامعه  اعم از مردم و مسئولان بوده و در این راستا نیز نقش دانشگاهیان و حوزویان تعیین کننده بوده است. 

وی تاکید کرد: وحدت کلمه، دین و هدایتگری روحانیت به رهبری امام راحل(ره) از جمله عوامل موثر بر پیروزی و تداوم انقلاب بوده، بنابراین باید ضمن داشتن وحدت کلمه، همدلی و برادری باید ادامه دهنده راه و منش امام راحل(ره) و منویات رهبری باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه دانشگاهیان و حوزویان در تاریخ معاصر کشورمان بر فعالیت ها، اهداف و آرمان های مشترکی که داشته و دارند بر مسئله وحدت تاکید دارند، اما در این راستا برخی جریان های بوده که سعی داشتند مابین حوزه و دانشگاه  فاصله بیندازند  اما  به هیچ عنوان موفق نشدند.

دکتر صمد بهروز دبیر علمی این همایش هم ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های این دبیرخانه گفت: اولین همایش در این راستا سال گذشته برگزار شد و امسال نیز با اعلام فراخوان این همایش تعداد مقاله و طرح به دبیرخانه این همایش ارسال شد که بعد از داوری تعداد 4 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب که امروز در قالب شفاهی ارائه و مابقی آنان نیز درکتاب چاپ خواهد شد.

بر پایه همین گزارش؛ رونمائی از پوستر همایش ملی وحدت حوزه و دانشگاه و تجلیل از پیشکسوتان اساتید  دانشگاهی و حوزوی و فعالان عرصه وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر برنامه های این  همایش بود.

روز 27 آذرماه که سالروز شهادت دکتر مفتح است در تقویم کشورمان  به‌نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) ایفا کرد.

ایشان همچنین، قدم‌های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت.  این روز به پاس تلاش‌های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

 


نظر شما :