جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی برگزار شد

۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۰۸۳۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۳۸۰

 

بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی با تجلیل از نفرات برگزیده به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی با تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه، توسعه ارتباط با بدنه جامعه و کاربردی نمودن پژوهش های خود می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را در بخش های مختلف برطرف نمایند، گفت: امروزه تولیدات علمی در دانشگاه های ما خیلی با ارزش هستند و باید از این تولیدات در راستای ارتقای همه جانبه کشورمان در حوزه های مختلف استفاده نمود.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه ها و مدیران اجرایی نیز با نیاز سنجی خود می توانند از تولید علم و فناوری دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی بهره مند شوند، تصریح کرد: دستگاه ها و مدیران اجرایی به کمک دانشگاه ها نیاز دارند و در این ارتباط نیز از دانشگاه ها نیز انتظار می رود به کمک جامعه و صنایع  بیایند.

 استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: این تحریم ها فرصت خوبی برای دانشگاهیان است که با نیاز سنجی و با توجه به نیاز جامعه به کمک رفع مشکلات کشور روی کار بیایند.

دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آئین گفت: با وجود تحریم ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران، باز هم دانشگاه ها در سال های اخیر تولیدات علمی و دستاوردهای خوبی را  بدست آورده اند که باید از این دستاوردها برای شکوفایی و توسعه پایدار کشورمان در حوزه های مختلف استفاده شود.

وی افزود: امروزه پژوهشگران و اساتید کشورمان در دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی با توجه به داشتن برخی کمبودها و امکانات در حوزه تولید علم و فناوری موفق  عمل می کنند و از این رو کار پژوهشی آنان یک امر جهادی است.

بر پایه همین گزارش، دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این آیین با ارایه گزارشی از عملکرد یکساله پژوهش و فناوری استان، در ادامه به روند نحوه انتخاب پژوهشگران استان پرداخت.

یادآور می شود: در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی از 12 پژوهشگر برگزیده دانشگاه ها و دیگر مراکز پژوهشی استان تجلیل بعمل آمد.

اسامی برگزیدگان به این شرح است:

* منتخبین دستگاه های اجرائی استان آذربایجان شرقی

دکتر وحید فرزانه از سازمان صمت استان

* برگزیده شدگان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان آذربایجان شرقی

دکتر مژگان میرغفور وند  دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز

دکتر حسن سلیمان پور استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز

دکترسیدهادی پیغمبردوست استاد دانشگاه تبریز

دکتر رضا تیموری مفرد دانشیار دانشگاه تبریز

دکتر سجاد نجفی روادانق دانشیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

دکتر بختیار فیضی زاده دانشیار دانشگاه تبریز

دکتر مینو قره بگلو دانشیاردانشگاه هنر اسلامی تبریز

دکتر عزت اله فتحی دانشیار دانشگاه تبریز

* فناوران برتر دانشگاه های استان آذربایجان شرقی

دکتر مهدی قاسمی کاکرودی  عضو هیات علمی دانشگاه تبریز

دکتر اسماعیل فاتحی فرعضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند

دکتر محمدباقر حسینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 


( ۵ )

نظر شما :