امضای تفاهم همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه خزر کشور آذربایجان

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۰۸۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۲۰

 

دانشگاه تبریز و دانشگاه خزر کشور آذربایجان در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این تفاهم نامه همکاری مشترک با هدف تبادل تجربیات علمی و آموزشی و فراهم آوردن گسترش توسعه ارتباطات در بخش های مختلف با استفاده از توانمندی های دو طرف به امضای دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و دکتر هملت عیسی خانلی بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان رسید.

رئیس دانشگاه تبریز در حاشیه این آیین ضمن تشریح ظرفیت های این دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از 800 نفر هیات علمی، 24 هزار دانشجو، چندین مرکز و قطب علمی و ... به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور ایران است.

وی تاکید کرد: توسعه همکاری بین المللی راهبرد کلان این دانشگاه در سال های اخیر بوده و در حال حاضر نیز با 200 دانشگاه دنیا تفاهم همکاری دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نحوه همکاری و مفاد تفاهم همکاری با دانشگاه خزر کشور آذربایجان گفت: این تفاهم نامه به منظور همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در 13 ماده در راستای تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح های مشترک، برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری، برگزاری همایش ها و دوره های مشترک در بخش های مختلف و ...  به امضای طرفین رسید.

دکتر هملت عیسی خانلی بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان نیز در این آیین با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی هر دو کشور خواستار گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه در عرصه های مختلف شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شناختی که از شهر تبریز و دانشگاه تبریز داریم این دانشگاه از جمله دانشگاه های مهم و بر تر ایران بوده و از این رو آماده هر گونه توسعه همکاری بیشتر با دانشگاه تبریز هستیم.

بر پایه همین گزارش؛ بازدید از بخش های مختلف دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های دکتر هملت عیسی خانلی بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان و هیات همراه وی بود.

 

 


( ۱ )

نظر شما :