بررسی راه های توسعه همکاری دانشگاهی بین دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی ارزوم

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۰۸۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۵۱

رئیس دانشگاه صنعتی ارزوم کشور ترکیه و هیات همراه وی در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز؛ راه های توسعه همکاری دانشگاهی بین دو دانشگاه را به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، در این آیین ضمن خیرمقدم به رئیس دانشگاه صنعتی ارزوم کشور ترکیه و هیات همراه وی با تشریح برخی دستاوردهای دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف گفت: تبریز در گذشته به عنوان مهد علم و ادب ایران مطرح بوده به طوریکه در 800 سال پیش دانشگاهی به نام ربع رشیدی در این خطه تاسیس می شود که در آن مرکز علم و تکنولوژی توام تولید و از این رو دانشگاه تبریز نیز در امتداد آن در سال۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و طب فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در طول بیش از 7 دهه از فعالیت دانشگاه تبریز چندین دانشگاه نیز از این دانشگاه مستقل شده است، تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، بیش از ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از 5 دانشگاه برتر و جامع کشور ایران است.

به گفته وی این دانشگاه تبریز همچنین در سال های اخیر گام های موثری برای توسعه همکاری های بین المللی برداشته و هم اکنون با 200 دانشگاه دنیا تفاهم همکاری دارد که بیشترین تعداد آنها با دانشگاه های کشور ترکیه است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: برای توسعه دیپلماسی علمی عملیاتی شدن این تفاهم همکاری های بین المللی بین دانشگاه ها ضروری است و بر این اساس این دانشگاه آماده هر گونه توسعه همکاری با دیگر دانشگاه های دنیا و به ویژه با دانشگاه های کشور دوست و همسایه ترکیه است.

دکتر بولات چاکماک رئیس دانشگاه صنعتی ارزوم کشور ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه تبریز خواستار توسعه همکاری های مشترک با توجه به ظرفیت های دو دانشگاه شد.

وی در ادامه ضمن معرفی اجمالی دانشگاه صنعتی ارزوم گفت: این دانشگاه نزدیک 9 سال است که تاسیس شده و در حال حاضر با داشتن 6 دانشکده در بخش های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم سلامت، برق، معماری و ... و 110 نفر هیات علمی، با توجه به پتانسیل های این مرکز آماده هر گونه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های تبریز و در راس آنها با دانشگاه تبریز است. 

وی تاکید کرد: در این سفر و با حضور در دانشگاه تبریز علاقمند هستیم در قالب طرح اراسموس و دیگر طرح ها تفاهم نامه مشترک به امضای طرفین برسد، تا اینکه از بودجه اختصاص یافته به دانشگاه صنعتی ارزوم برای تقویت همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه تبریز استفاده شود.

بر پایه همین گزارش؛ بازدید از بخش های مختلف دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های رئیس دانشگاه صنعتی ارزوم کشور ترکیه و هیات همراه وی بود.

 


( ۲ )

نظر شما :