نشست هم اندیشی دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز با جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه

۰۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۰۷۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۸۷

نشست هم اندیشی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه تبریز با جمعی از مسئولان و مدیران این دانشگاه به منظور بررسی و حل برخی مشکلات آموزشی، رفاهی، خدماتی و اقامتی این دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این  نشست با اشاره به سابقه درخشان و طولانی تربیت دانشجو از نقاط مختلف جهان در این خطه گفت: حدود 800 سال پیش دانشگاهی به نام ربع رشیدی در شهر تبریز تاسیس شد که با جذب دانشجویان خارجی به چندین زبان زنده دنیا دانشجو تربیت می شد و به نوعی یک دانشگاه کارآفرین بود و دانشگاه تبریز نیز در امتداد همان دانشگاه بوجود آمده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شما دانشجویان باید افتخار کنید که دانشگاه تبریز را با توجه به سوابق درخشان در عرصه تولید علم و فناوری برای تحصیل انتخاب کرده اید، تصریح کرد: شما دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی و علمی کشورتان هستید و از این رو باید با تحصیل و کسب مهارت های لازم دستاوردها و خاطرات خوبی از فرهنگ و دانش این سرزمین به کشورتان به ارمغان  ببرید.

وی در پایان انعقاد تفاهمنامه همکاری دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه دنیا و توسعه مبادلات علمی با دیگر کشورها را نشان از عزم جدی این دانشگاه برای ارتقای سطح  بین المللی این دانشگاه بیان کرد.

دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجوئی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: در آینده نزدیک دفتر کنسولی در دانشگاه تبریز افتتاح و مسائل اقامتی دانشجویان حل نیز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دانشجویان خارجی در حوزه های رفاهی و خدماتی افزود: برگزاری اردوهای تبریز گردی و ایرانگردی، اجرای انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی مابین دانشجویان خارجی و مرکز جامعه المصطفی العالمیه و ... از جمله این برنامه ها است.

وی در خاتمه از دانشجویان خارجی شاغل در این دانشگاه خواست در مسابقات فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی نیز مشارکت داشته باشند و هیچ موقع احساس غریبی کنند. 

دکتر رضا محمدی، سرپرست اداره دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز نیز گفت: حدود 300 نفر دانشجوی خارجی  از کشورهای عراق، سوریه، یمن، نیجریه، آذربایجان ، ترکیه  و تعدادی دانشجو نیز از کشورهای دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در آینده نزدیک با جذب دانشجویان این تعداد افزایش می یابد.

بر پایه همین گزارش؛ دانشجویان خارجی شرکت کننده در این نشست هم ضمن تقدیر از مهمان نوازی و اقدامات مثبت دانشگاه  تبریز به  بیان برخی مشکلات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف آموزشی، رفاهی و خدماتی پرداختند.

 


( ۲ )