جشن فیروزه ای برای ارتقای سلامت روان و جسم دانشجویان در دانشگاه تبریز

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۰۷۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۰۲

جشن  فیروزه ای به منظور ارتقای سطح سلامت روان و جسم و ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن  تقدیر از عوامل و دست اندرکاران برگزاری این جشن توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و رفع نیازهای مردم در حوزه های مختلف را ضروری بیان کرد و گفت: امروزه پتانسیل های بالای در دانشگاه های کشورمان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای شکوفاهی و رشد همه جانبه کشورمان و به ویژه حل مشکلات جامعه در حوزه های مختلف استفاده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه تبریز نیز در سال های اخیر با توجه به رسالتی که بر دوش جامعه و صنعت داشته و دارد، گام های موثری برای توسعه ارتباط با جامعه و صنعت برداشته که نمونه بارز آن برگزاری جلسات  هیات  اندیشه ورز استان  به منظور کنکاش و ارایه راهکار برای حل آسیب های اجتماعی موجود در جلامعه است.

دکتر حسین امامعلی پور معاون  دانشجوئی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم کار و همت اعضای کانون همیاران سلامت در برپایی این جشن را به منظور ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان را شایسته بهترین تقدیرها بیان کرد و گفت: دانشجویان فعال در این حوزه بدون هیچ گونه منت و چشم داشتی با برگزاری انواع برنامه ها و آیین های مختلف در ارتقای سطح سلامت روان و جسم دانشجویان مشغول به فعالیت هستند و در سال های اخیر گام های مهمی در جلوگیری از گسترش آسیب های روحی و روانی در دانشگاه برداشته اند.

وی تاکید کرد: دانشجویان جزء نخبگان و سرمایه های ملی جامعه هستند، لذا  وجود  هرچند  اندک  آسیب های روحی و اجتماعی در بین آنان  بایستی به عنوان  خطرجدی تلقی شود و در این ارتباط همه مسئولان باید برای حل مشکلات موجود تلاش نمایند.

دکتر امامعلی پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر برای ارتقای سلامت روان و جسم دانشجویان یادآور شد: گسترش برنامه های تفریحی و ورزشی در سطح  دانشگاه مخصوصا در خوابگاهها ، توسعه خدمات مشاوره، ایجاد بستر برای زمینه  های متعدد شغلی در قالب کار دانشجوئی،  پرداخت  وام  قرض الحسنه به دانشجویان و ازجمله اقدامات اخیر این معاونت جهت گسترش روحیه نشاط و روان در بین دانشجویان بوده است.

دکتر جلیل باباپور رئیس مرکز مشاوره و  سلامت روان دانشگاه نبریز نیز در این جشن به بیان  اجمالی خدمات و برنامه های آتی این مرکز پرداخت و از خدمات  رئیس سابق این مرکز نیز در سالهای اخیر تقدیر و تشکر نمود.

اجرای موسقی زنده، برگزاری مسابقه حضوری، اعطای جایزه  و برگزاری انتخابات  کانون همیاران  سلامت  از دیگر برنامه های این مراسم  بود که  به همت مرکز مشاوره  و سلامت روان  و  با همکاری کانون همیاران سلامت دانشگاه تبریز برگزار شد.

بر پایه همین گزارش؛ کانون همیاران سلامت دانشگاه تبریز از سال 1394 تاسیس شده و در حال حاضر 750عضو فعال دارد.


( ۲ )