بررسی راهکارهای عملیاتی کردن تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه ماریورگ آلمان

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۰۶۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱۸

 

هیاتی از دانشگاه  فیلیپس ماربورگ آلمان با حضور در دانشگاه تبریز راهکارهای عملیاتی کردن تبادل دانشجو و استاد و برگزاری رویدادهای علمی مشترک را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز با بیان اینکه سفر هیاتی از دانشگاه  فیلیپس ماربورگ به دانشگاه تبریز در راستای عملیاتی نمودن تفاهم نامه همکاری با این دانشگاه بوده است، گفت: مراحل تدوین برنامه "اراسموس پلاس" با دانشگاه ماربورگ آغاز شده و به زودی نهایی خواهد شد و بعد از اخذ تایید نهایی، مقدمات مبادله استاد و دانشجو از دانشگاهای دو طرف با حمایت های مالی صورت خواهد پذیرفت.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز همچنین در مورد همکاری این دانشگاه با دانشگاه ماربورگ جهت برگزاری اولین رویداد مشترک از سری کنفرانس های تخصصی توافق شده با این دانشگاه در حوزه مطالعات شرق اعلام آمادگی کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در دیدار با این هیات ضمن اعلام آمادگی از میزبانی از دانشجویان رشته های ایران شناسی و زبان فارسی دانشگاه ماربورگ، خواستار توسعه هر چه بیشتر همکاری های علمی با این دانشگاه شد.

یادآور می شود: دکتر لسلی ترامونتینی، مدیر بخش خاورمیانه دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان و دکتر محمد عبدالمحمدزاده عضو هیات علمی این بخش هم با حضور در دانشگاه تبریز و دیدار با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و زبان خارجی دانشگاه تبریز راهکارهای عملیاتی کردن تبادل دانشجو و استاد در رشته های زبان و ادبیات فارسی و ترکی و برگزاری رویدادهای علمی مشترک در حوزه های مختلف را بررسی کردند.

 

 


( ۳ )

نظر شما :