با تجلیل از فعالان عرصه کتاب؛ دومین دوره جشن کتاب در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۰۶۵۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۲۳

دومین دوره جشن کتاب در دانشگاه تبریز ظهر امروز با حضور دکتر سید مهدی گلابی، چهره ماندگار علمی ایران و با تجلیل از اساتید موفق، پیشکسوت، کتابداران، کتابخوانان، فعالان حوزه کتاب خوانی و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتاب خوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی این جشن در هفته کتاب گفت: این هفته فرصت خوبی برای پرداختن به مسئله کتاب و کتاب خوانی در کشور است که متاسفانه در سال ها و دهه های اخیر نسل امروز با آن فاصله گرفته و بیگانه شده است.

وی در ادامه، برگزاری چنین آیین ها و مراسم هایی را در ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه مهم و تعیین کننده بیان کرد و افزود: دانشگاه ها به خاطر نقش مهمی که در حوزه های مختلف در تحولات جامعه دارند  می توانند بیش از سایر دستگاه ها و نهاد ها در توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و رشد سرانه مطالعه در کشور نقش داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب، دید و نگاه جدیدی نسبت به جهان برای انسانها باز می کند، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، نسل امروز از این یار مهربان فاصله گرفته است، بنابراین ضروری است؛ دانشگاه ها و دیگر دستگاه های متولی بیش از اینها در رونق فرهنگ کتاب خوانی تلاش نمایند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: خطه آذربایجان اندیشمندان و عالمان بزرگی را به جامعه تحویل داده که نمونه بارز آن دکتر سید مهدی گلابی چهره ماندگار علمی ایران است که تمام زندگی خویش را وقف علم و این دانشگاه کرده است.

  دکتر رسول زوارقی، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز نیز در سخنان کوتاهی برگزاری این جشن را یک حرکت نمادین در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی عنوان کرد که در همین خصوص در هفته کتاب برنامه ها و کارگاه های مختلفی  در دانشگاه تبریز اجرا می شود و برپایی دومین جشن کتاب از جمله آنهاست.

همین گزارش حاکی است؛ به مناسبت بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آیین ها و برنامه های مختلفی در حال برگزاری و اجرا است که از جمله آنها می توان به برگزاری سخنرانی علمی، برپایی کارگاه های آموزشی، رونمایی از کتاب، بخشودگی کلیه جرایم ناشی از دیر کرد در عودت منابع امانتی کتابخانه مرکزی و ... اشاره کرد.

 

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :