سومین همایش کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین و اولین دوره مسابقه ایده ها و فعالیت های کارآفرینی برتر دانشجویی برگزار شد

۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۰۶۵۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۵۳۴

 

 سومین همایش کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین و اولین دوره مسابقه ایده ها و فعالیت های کارآفرینی برتر دانشجویی از امروز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین آغاز بکار این همایش با بیان اینکه دانشگاه ها باید با توجه به نیاز جامعه و صنعت به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت نمایند، گفت: لازمه رسیدن به دانشگاه کارآفرین رشد متوازن دانشگاه ها در بخش های آموزشی پژوهشی و فعالیت های فناورآنه است.

وی در ادامه برای ایجاد دانشگاه های کارآفرین، تکمیل و تجهیز زیرساخت ها، تولید دانش با توجه به نیاز جامعه، تجاری سازی ایده ها، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، جذب شرکت های اقتصادی و ... را ضروری بیان کرد و افزود: در سال های اخیر دانشگاه تبریز با توجه به راهبردهای کلانی که داشته گام موثری به سمت دانشگاه کارآفرین برداشته که نمونه بارز این امر گسترش مراکز رشد،  شرکت های دانش بنیان، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، برگزاری دوره های کارآموزی، کارورزی و ... بوده است.

یونس طاهری مدیر اموراشتغال و کار آفرینی سازمان  کار و رفاه و تامین اجتماعی استان  آذربایجانشرقی نیز در این همایش داشتن شغل در آینده را از جمله دغدغه های اصلی دانشجویان  در دوران  تحصیل بیان کرد و گفت: با برگزاری چنین همایش ها و کارگاه های ضمن ایجاد آرامش روحی برای دانشجویان، می توان آنان را به مسیر درست شغلی در آینده هدایت کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود آمادگی این سازمان را  برای هر گونه نوع همکاری درخصوص راهنمای شغلی و کارآفرینی برای  دانشجویان  و دانشگاهیان اعلام کرد. 

دکتر رضا تاری نژاد دبیر همایش نیز با بیان اینکه در سالهای اخیر خوشبختانه دانشگاه تبریز با تدوین برنامه های راهبردی و کلان از جمله توسعه همکاری های بین المللی ، ایجاد مراکز رشد، نوآوری و فناوری و دیگر مراکز تحقیقاتی در راستای رسیدن به دانشگاه کارآفرین گام های موثری برداشته است، گفت: گام اول در چنین فرایند وتحولی، اشاعه فرهنگ کارآفرینی است که این دانشگاه نیز به عنوان دانشگاهی پیش رو در عرصه بین المللی، فعالیت های مثبتی را درخصوص تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین آغاز کرده که نمونه کوچک آن برگزاری این همایش است.

به گفته وی سومین همایش کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین به منظور اشاعه فرهنگ کارآفرینی استکه در کنار آن اولین دوره از مسابقه ایده ها و فعالیت های کارآفرینی برتر دانشجویی نیز برگزار می شود که هدف از این مسابقه هم نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان مستعد برای رسیدن به آینده ای بهتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این همایش سخنرانی های متعددی توسط اساتید و صاحب نظران پیش بینی شده است که عمده هدف این برنامه ها همانطور که اعلام شد، ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و همکاران دانشگاهی است، اضافه کرد: کارگاههای متعددی نیز برای ایجاد مهارت در زمینه کارآفرینی و آینده شغلی پیش بینی شده است که دانشجویان می توانند به صورت رایگان در این کارگاه ها شرکت نموده و از اصول و فنون مهارت های حوزه کارآفرینی بهره مند شوند.

یادآور می شود: سومین همایش کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین و اولین دوره مسابقه ایده ها و فعالیت های کارآفرینی برتر دانشجویی به مدت دو روز در دانشکده مهندسی عمران با همکاری مدیریت امور فناوری دانشگاه برگزار می شود.

 

 


( ۳ )

نظر شما :