دیدار هیاتی از دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم با هیات رئیسه دانشگاه تبریز

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۰۵۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۹

 

هیاتی از دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم به منظور بررسی نحوه عملیاتی کردن موارد توافق شده در سفر اخیر هیات دانشگاه تبریز به دانشگاه های شرق کشور ترکیه، با هیات رئیسه این دانشگاه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، به منظور بررسی نحوه عملیاتی کردن موارد توافق شده در سفر اخیر هیات دانشگاه تبریز به دانشگاه های شرق کشور ترکیه، هیاتی از دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم شامل معاونین علمی و سلامت، روسای دانشکده های مهندسی و معماری، رئیس مرکز تحقیقات کاربردی و فناوری پیشرفته شرق آناتولی، رئیس دفترانتقال فناوری و مدیر روابط بین الملل  دانشگاه آتاتورک با حضور در دانشگاه تبریز با هیات رئیسه این دانشگاه دیدار کردند.

دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیات دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم در ادامه ضمن معرفی برخی پتانسیل های این دانشگاه در حوزه های محتلف و نیز اقدامات اخیر انجام یافته در راستای توسعه همکاری های علمی بین المللی با دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور ترکیه گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور آماده هر گونه توسعه همکاری بیشتر با دانشگاه های کشور ترکیه و در این میان با دانشگاه آتاتورک است.

وی در بخش دیگر سخنان خود همچنین با اشاره به مسئولیت ملی دانشگاه تبریز جهت گسترش همکاریهای علمی با کشور ترکیه به عملیاتی سازی حمایت از طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه توسط وزارت عتف و توبیتاک اشاره کرد و در ادامه خواستار گسترش هرچه بیشتر توسعه همکاریهای بین المللی شد.

دکتر آیهان چیلیک معاون علمی دانشگاه آتاتورک نیز در این آیین ضمن قدردانی از دانشگاه تبریز به دلیل میزبانی و فراهم آوردن امکان آشنایی نزدیک با دانشگاه های مهم و بزرگ شهر تبریز ضمن معرفی دانشگاه اتاتورک به ارتباط دیرینه این دانشگاه با دانشگاه تبریز و حضور دانشجویان ایرانی مستعد در آن و نیز امکان توسعه این همکاری ها پرداخت.

همچنین در این دیدار دکتر فوات گون دوغو معاون سلامت، تاشکین اوزتاش مدیر همکاریهای بین المللی، حمداله قیلیچ رئیس مرکز تحقیقات کاربردی آناتولی  و دکتر حکمت آلتون رئیس دانشکده مهندسی در صحبت های جداگانه به معرفی بخش های مختلف دانشگاه های خود پرداختند.

دکتر اوزتاش در این نشست به امکان راه اندازی دوره های دو مدرکه و مشترک، دکتر قیلیچ همچنین به امکان استفاده اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز از امکانات پیشرفته موسسه تحقیقاتی آناتولی به عنوان یکی از سه مرکز تحقیقاتی مجهز در کشور ترکیه در قالب پروژه های مشترک دانشجویی و علمی اشاره کردند‌.

دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این دیدار به اهمیت دوره های دو مدرکه و مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی و نیز راهنمای یهای مشترک رساله ها و پایاننانه ها اشاره کرد و خواستار تدوین اصولی جهت به اشتراک گذاری امکانات ازمایشگاهی شد. و همچنین دکتراعلمی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تبریز نیز ضمن استقبال از بر نامه های بازدید هیات ها خواستار ورود به مرحله عملیاتی تفاهم نامه های منعقده شد.

دکتر توحیدی معاون فرهنگی دانشگاه تبریز نیز ضمن اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی جشنواره حرکت توسط انجمنهای علمی دانشجویی در دانشگاه آتاتورک در سال های قبل آمادگی دانشگاه جهت برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی دانشجویی  را اعلام و در ادامه دکتر شجاعی مدیر همکاریهای علمی و بین المللی این دانشگاه نیز ضمن اشاره به قدمت دانشگاه اتاتورک به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور ترکیه به اعزام عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه تبریز جهت تدریس در گروه ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک در آینده نزدیک اشاره کرد و پیشنهاداتی جهت طراحی ساختاری به منظور تقویت همکاریها و عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته ارائه کرد‌.

بر پایه همین گزارش؛ هیات دانشگاه آتاتورک بعد از این دیدار از بخش های مختلف این دانشگاه از جمله آزمایشگاه های دانشکده مکانیک و آزمایشگاه مرکزی بازدید کردند. این هیات طی ۴ روز اقامت در ایران مطابق هماهنگی های صورت گرفته توسط دانشگاه تبریز از دانشگاه های دیگر از جمله علوم پزشکی؛ صنعتی سهند، هنرهای اسلامی و محقق اردبیلی بازدیدی خواهند داشت.

 


( ۱ )

نظر شما :