بازدید هیات رئیسه دانشگاه تبریز از دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۰۲۵۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۶۶

 

هیات رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه تبریز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از بخش های مختلف دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی این دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این آیین اعضای هیات رئیسه دانشگاه، طی بازدیدی از بخش های مهم این دانشکده ضمن آشنایی با پتانسیل ها و امکانات با حضور در جلسه شورای آن نیز در جریان فعالیت های مختلف این دانشکده قرار گرفتند.

 دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در جلسه شورای این دانشکده با تاکید بر اینکه دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی  از جمله یکی از دانشکده های مهم و تاثیرگذار دانشگاه بوده است، گفت: این دانشکده همواره در ادوار مختلف  عملکرد  مثبت داشته و این در سایه تلاش و همکاری همه این مجموعه بدست آمده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  برخی محدودیت های مالی و مشکلات بودجه در دانشگاه ها اضافه کرد: کسب منابع درآمد پایدار و اختصاصی مهمترین راهکار برای حل مشکلات مالی در دانشگاه ها است و برای رسیدن به این هدف نیز می توان از ظرفیت های دانشگاه در حوزه های مختلف بهره مند شد.

دکتر بهروز ساری صراف رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با ارایه گزارشی از فعالیت های این مجموعه گفت: این دانشکده جزو دانشکده های تاثیرگذار این دانشگاه است که مصداق این امر هم می توان گفت در رتبه بندی اخیر تایمز در بخش موضوعی رشته جغرافیای این دانشکده جایگاه اول ایران را در کنار دیگر دانشگاه های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان بدست آورده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این دانشکده با توجه به ظرفیت های که در حوزه های مختلف از جمله جغرافیا، شهرسازی، آب و هواشناسی دارد، آماده ارایه هر گونه خدمات و همکاری با دیگر دستگاه ها و سازمان ها است، تصریح کرد: با توجه به کاربردی بودن بخش مهمی از پژوهش و تحقیقات این دانشکده می تواند جوابگوی بسیاری از نیازها و حل مشکلات دستگاه ها باشد.

همین گزارش حاکی است؛ رشته جغرافیا ازرشته های بسیار قدیمی دانشگاه تبریز است و دارای قدمتی همزمان با تاسیس این دانشگاه دارد، با این وجود با عنایت به اینکه نام جغرافیا به تنهایی رسالت این رشته را نشان نمی داد در بهمن ماه 1392 هیئت رئیسه دانشگاه با تغییر نام دانشکده به جغرافیا و برنامه ریزی موافقت نمود و در همین راستا در شهریور 1396 نیز نام دانشکده به برنامه ریزی و علوم محیطی تغییر پیدا کرد و در حال حاضر این دانشکده با پنج گروه آموزشی، دو مرکز پژوهشی با داشتن 30 نفر عضو هیات علمی و 800 نفر دانشجو یکی از دانشکده های مهم دانشگاه تبریز است.

 


نظر شما :