پیام رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۰۲۰۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۰۹۰

 

دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز با صدور پیام آغاز سال تحصیلی ۹9 ۹8 و تبریک آن به تمامی دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان جدیدالورود، خواست با جرأت علمیِ متکی بر پژوهش و عزم راسخ در جهت توسعه علمی و کارآمد کشور و رفع مطالبات جامعه در حوزه های مختلف مبادرت ورزند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، همواره سرآغازی دوباره برای  پویایی و رشد فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی توام با شکوفایی فرهنگی و معنوی است و اینک که دگرباره، بهار علم و تربیت از راه رسیده است، ضمن تبریک به اساتید توانمند و متعهد و کلیه کارکنان پرتلاش دانشگاه، شادمانی خود را از دیدار مجدد دانشجویان عزیز به ویژه پذیرفته شدگان جدید که با موفقیت در آزمون سراسری سال تحصیلی، به خانواده بزرگ دانشگاه تبریز می پیوندند، ابراز می نمایم.

عزیزانِ من!

چنانچه می دانید آذربایجان در درازنای تاریخِ پر فراز و فرود خود، از دیرینه ترین اعصار تا روزگارِما، همواره یکی از کانون های درخشان معنویّت و دانشِ ایران زمین بوده و گستره دانش اندوزی و علم آموزی در این دیار، به بلندای تاریخ است. مجتمع ماندگار و شکوهمند ربع رشیدی از هزار تویِ تاریخ، به عنوان یادگاری ارزشمند، از دلِ قرون و اعصارِ دانایی است که از پرتو ذوق ساکنانِ فرهیخته اش، محل گردآمدن دانشمندان از سراسر ایران و جهانِ اسلام بود و نظر هر بیننده صاحب ذوقی را به خود جلب می کرد.

دانشگاه تبریز در سال تحصیلی گذشته، با همت و تلاش همکاران شریف و دانشجویان در همه بخش‌ها، سال موفقی را پشت‌ سر گذاشت و علاوه بر انجام شایسته وظایف معمول خود، توانست در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی جایگاه خود را بهبود بخشد. این افتخار، متعلق به همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تبریزاست. همه ما در دانشگاه تبریز باید این جایگاه را مغتنم بدانیم و برای حفظ و اعتلای آن بکوشیم.

ارتقای هرچه بیشتر جایگاه جهانی دانشگاه تبریز، توسعه تعاملات دانشگاه و جامعه و مشارکت جدی دانشگاه در فرایند توسعه و حل چالش‌های محوری کشور، گسترش همکاری‌های علمی‌ و بین‌المللی با دانشگاه‌های معتبر جهان در قالب دوره‌های مشترک، تبادل دانشجو و استاد و انجام طرح‌های مشترک و سرانجام، توجه جدی به کیفیت‌بخشی در آموزش، پژوهش و اشتغال دانش‌آموختگان، از جمله موضوعاتی است که دانشگاه تبریز باید برای تحقق آن‌ها، گام‌های جدی و محکمی بردارد.

دانشجویان عزیز!

استقلال‌کشورها به میزان توسعه فناوری و توانایی‌های آنان در رفع نیازهای صنعتی، اقتصادی و اجتماعی وابسته است و ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه در میزان این استقلال نقش موثری دارد. شناخت و به فعل‌رساندن ظرفیت‌های نهفته دانش بر مبنای نیازهای جامعه درفرآیند آموزش و فراهم‌کردن بستر مشارکت در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی وظیفه اصلی همه ما است و تلاش برای علم‌اندوزی و اندیشه‌ورزی نیز مهم‌ترین وظیفه دانشجویان و نخبگان علمی و دانشگاهی به ویژه در خطه مهم آذربایجان و شهر تاریخی تبریز است.

باری آغاز بهار علم و دانش را با تاسی به امام آزادگان؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درحالی آغاز می‌کنیم که کشورعزیزمان بیش از هر زمان دیگری درمحاصره ناملایمت‌های گوناگون جهان استکبار قرار گرفته و مردم ایران اسلامی برای حفظ دین و آزادگی خود، راه ناهمواری را در سنگلاخ تحریمهای ظالمانه طی می کنند. بنابراین پرواضح است که دانشگاهیان عزیز، در این برهه حساس، باید مرزهای جهانی دانش را طی کنند و الگویی روشن از فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به نمایش بگذارند و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را به دور از سیاست زدگی طنین انداز نمایند.

اینجانب، در برابر الطاف سرشار و بیکران پروردگار متعال، پیشانی فروتنی و سپاس بر خاکِ این سرزمین مقدّس فرو می نهم و با نثار درود به روان رفتگان قافله علم و دانش، با استعانت از ارواح طیّبه شهیدانِ سرافراز دانشگاه تبریز به عنوان مشهدالشّهدای دانشگاه های ایران، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک می گویم از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تبریز می خواهم که با جرأت علمیِ متکی بر پژوهش و عزم راسخ در جهت توسعه علمی و کارآمد کشور و رفع مطالبات جامعه در حوزه های مختلف مبادرت ورزند.

دکتر میررضا مجیدی

رئیس دانشگاه تبریز


( ۱۱ )

نظر شما :