مراسم عزاداری و سوگواری خیابانی دانشگاه تبریز، با حضور امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی+تصاویر

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۰۱۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۸۱

مراسم عزاداری و سوگواری خیابانی دانشگاه تبریز در روز هفتم ماه محرم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمع کثیری از دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، آیین معنوی مراسم سینه زنی خیابانی از سوی ستاد برگزاری مراسم دهه اول محرم دانشگاه تبریز، هر ساله در این ایام بیشتر با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان بعد از نماز ظهر و عصر از مقابل مسجد بزرگ این دانشگاه به طرف ساختمان امور دانشجویان برپا می شود.

همین گزارش حاکی است: مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی ایام محرم، در چند سال اخیر از سوی بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز و با همکاری و همراهی دیگر دانشگاهیان از جمله تشکل های اسلامی و فرهنگی این دانشگاه برگزار می شود.

برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام؛ در آذربایجان و در این میان استان آذربایجان شرقی سابقه‌ای طولانی دارد و همه ساله نیز بر شکوه و جلال آن افزوده می شود. در این میان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی و در راس آنها دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور، هرساله با نزدیک شدن به ایام محرم و به خصوص همزمان با دهه اول محرم و با فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، با برگزاری برنامه ها و آیین های مختلف، این دانشگاه ها رنگ و بوی محرم به خود می گیرد.


( ۱ )

نظر شما :