مقاله محققان دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، برتر انتخاب شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۰۱۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۱۴

 

مقاله محققان دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در ژورنال “Journal of Materials Science & Technology”   به عنوان مقاله برترسال 2018 انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر قاسم حسینی استاد گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و نویسنده مسئول این مقاله با اعلام این خبر اظهار داشت: این مقاله تحت عنوان " سنتز، شناسایی و بررسی الکتروشیمیایی اکسید گرافن-نانولوله های کربنی چند دیواره-اکسید منگنز-پلی آنیلین بعنوان الکترود ابرخازنی" که به بررسی تاثیر هم افزایی استفاده همزمان از این سه گروه ماده می پردازد که بر همین اساس به عنوان مقاله برتر از مجموع مقالات چاپ شده در ژورنال “Journal of Materials Science & Technology” در انتشارات Elsevier در سال 2018 انتخاب شده است. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نتایج چاپ شده در این مقاله مستخرج از کارهای پژوهشی رساله دکتری خانم الهام شهریاری قلعه لر است، یادآور شد: ابرخازن ساخته شده دارای ویژگی های منحصر بفردی شامل ظرفیت ویژه بالا، مقاومت داخلی پایین، پایداری چرخه ای بالا، روش ساخت آسان است که می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده و مطالعات بیشتر در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

استاد گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی دانشگاه تبریز اضافه کرد: نتایج حاصل از فعالیت های پژوهشی انجام گرفته در این زمینه در آزمایشگاه پژوهشی علوم و تکنولوژی الکتروشیمی در مجلات بین المللی معتبر با ضریب اثربخشی بالا و یک ثبت اختراع در سازمان ثبت اختراعات کشورمان به چاپ رسیده و در ادامه با توسعه همکاری های بین المللی آزمایشگاه در حوزه ابرخازنها، شاهد پیشرفت روز افزون در این زمینه خواهیم بود.

از دکتر میرقاسم حسینی به عنوان یکی از اساتید پراستناد دانشگاه، تاکنون 170 مقاله در مجلات معتبر ISI و 25 مقاله در مجلاتISC  به چاپ رسیده است. تالیف یک جلد و ترجمه دو جلد کتاب، ارایه بیش از 200 مقاله در سمینارهای ملی و بین المللی و اجرای 20 طرح صنعتی ملی و بین المللی از دیگر سوابق علمی و پژوهشی این عضو هیئت علمی دانشکده شیمی است. کسب عنوان پژوهشگر برتر کشور، پژوهشگر برتر استان، پژوهشگر برتر دانشگاه، پژوهشگر برتر دانشکده شیمی، متخصص برتر بخش دانشگاهی جشنواره آبکاری ایران و متخصص برتر بخش صنعت جشنواره آبکاری ایران در سال های مختلف از جمله دیگر افتخارات این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز است. سردبیری مجله علوم و مهندسی خوردگی، مسئول راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه، رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه و ریاست دانشکده شیمی از سوابق اجرایی وی محسوب می شود.


( ۳ )

نظر شما :